torsdag den 23. december 2010

Forjul på Amager

Jeg kunne så ikke sove i nat. Men der er nok ikke så meget at sige til det eftersom at jeg siden i søndags har sovet minimum 15 timer i døgnet. Så er der vist sat ind på søvnkontoen. Men det gav så bagslag i nat, og sidst jeg kiggede på uret var kl. 3.30. Sov nogle timer, men stod så op kl. 7. Var i dårligt humør og havde ondt i maven over penge. Damn, min bankrådgiver holder en led tone! Jeg tror nok jeg hader ham lige nu, selvom hader er et stort ord.

Nå. Men bortset fra det, så er julen reddet, for inden jeg i går skulle mødes med Stine og Dorthe, huskede jeg at skrive og spørge Dorthen om hun var blevet færdig med Mad Men sæson 3 og om jeg måtte låne den - og hurra, for hun var blevet færdig aftenen inden! Det er længe siden jeg så sæson 1 og så lånte jeg 2 af Dorthe for nogle uger siden. På tre dage genså jeg sæson 1 og fik set sæson 2. Jeg elsker den serie. Og sæson 2 er bare ENDNU bedre end 1, så jeg har høje forventninger til 3. Den er pakket ned i min kuffert, så jeg kan trække mig lidt tilbage fra jule- og familieræset og forsvinde ind i en helt anden verden.

Troede ellers lige at jeg slet ikke ville komme hjem til jul, men ende i min lejlighed med Mad Men. Anne tilbød den anden dag at køre mig hjem til forstaden med alle mine pakker, hvilket var en lettelse, da stupide jeg jo har pakket alle mine gaver i snydekasser, hvilket syntes som en fin fin idé indtil det gik op for mig, at de jo nu fylder ret så meget. Nogle af dem er ikke en gang til at få i poser! Og så så jeg lige mig selv for mig, slæbende gennem sneen med min kufferttrolley og tre poser med gaver plus den gave som var umulig at få ned i noget. Og det magter jeg slet slet slet ikke. Men heldigvis ville Anne jo køre mig. Men allerede i aftes begyndte jeg at tænke, at det måske ikke var så smart at få hende ud på de snefygede veje og indstillede mig lige så stille og roligt på "Jul på Amager". Men hun har simpelthen insisteret på at køre ud og få mig hjem, så om et par timer drager vi afsted med en pakket bil og fuldtopladede mobiler, så vi kan ringe efter Falck, hvis uheldet er ude (7-9-13).

I går aftes var i øvrigt rigtig hyggelig. Mødtes med Stine og Dorthe på Kalaset på Nansensgade og drak gløgg og lidt øl et par timer. Fik også snakket lidt nytår. Bagefter skulle jeg ud forbi Tivoli og aflevere en papirspustetrold, som jeg har skåret til Maria. Fik også lige købt en pelshue for Stine, inden jeg hentede Maria. Vi ville ud og have en god jul-øl, men måtte lede lidt inden vi fandt et sted at sidde. Endte med Palæ-bar, der er dejligt uformelt og hyggeligt, dog med lidt for meget røg og et meget højrystet nabobord. Derefter hjem og pakke lidt, spise lidt og læse en dødssyg krimi færdig. Den var på 400 sider og på side 98 stod det helt klart hvem morderen var, tsk tsk.

Sidder nu med kaffe og stearinlys. Har sendt en enkelt ansøgning til en stilling som jeg faktisk rigtig gerne vil have ,selvom det dybest set "bare" er et servicejob. Men det lyder sjovt og alsidigt.

Et meget langt og billedløst indlæg, hva? ;o) God Forjul!

1 kommentar:

  1. Haha, er helt vild med snyde-indpaknings-princippet!
    Ha' en go jul.

    Ditte

    SvarSlet

Blog-arkiv