mandag den 13. december 2010

Godmandag


Morgen!
Jeg kunne ikke falde i søvn i aftes, og da jeg endelig gjorde, sov jeg dårligt. Og da jeg så vågnede 5.30 og ikke kunne sove længere, blev jeg liggende en times tid og stenede lidt før jeg besluttede mig for at jeg ligeså godt kunne stå. Jeg er vildt generet af allergi i disse dage. Det føles som om jeg ikke kan trække vejret ordentlig, mit svælg, næse og ører kløer, min øjne løber og er røde, og det er bare ikke rart. Ikke mindst fordi jeg ikke ved hvad det er, jeg ikke kan tåle. Smed for en sikkerheds skyld et par hyacinther ud, da jeg ved, de har generet mig før. Nå, men altså. Ingen søvn.

Derfor har jeg her klokken 7.30 allerede haft et rugbrød i ovnen i en time, vasket op, støvet af, lagt billeder ind på computer - og spist French Toast og drukket kaffe :o)

Jeg har ikke fået french toast siden jeg var barn. Eller, måske egentlig aldrig. Men en Facebook-ven skrev om det i en status, og så fik jeg også lyst til det. Og tilfældigvis havde jeg noget toastbrød i fryseren (eller, helt tilfældigt er det ikke, for jeg bruger det, når jeg laver spinatfrikadeller.
Så piskede jeg lige et æg sammen med lidt mælk, kanel, vanilje og... hvad hedder det nu...? Nutmeg, og vendte brødet i blandingen - og så op på panden og syde lidt, nams. Spiste det med lidt ahornssirup. Ikke særlig sundt, haha, godt jeg skal ned og træne i formiddag :o)

Nu vil jeg redigere nogle flere billeder og vente på at jeg kan tillade mig at støvsuge.

5 kommentarer:

  1. Åh stakkels allergiske ven. Måske har du krydsallergi? Hvis man har allergi over for fx. græspollen om foråret, har man ofte også reaktioner på fx. gran og appelsiner om vinteren. Det er sådan noget underligt noget.

    http://www.sundhedsguiden.dk/da/temaer/alle-temaer/allergi/generelt-om-allergi/krydsallergi/

    Æd nogle benadryler og god bedring.

    SvarSlet
  2. 2300: Ja tak! den er sååå fin - og det bedste er, at den fås i TIGER lige nu til en tier sammen med andre behjertede ting :o)

    Fie: Taaaak. ja, problemet er desværre nok appelsinerne. Jeg LEVER af appelsiner om vinteren, og det er netop græspollen jeg er allergisk overfor. synes, det har hjulpet lidt at smide hyacinten ud. Appelsinerne kan jeg desværre ikke undvære. Overvejer virkelig akupunktur som jeg har hørt meget godt om i forhold til allergi :o)

    SvarSlet
  3. Jeg kender det! Det var værre for nogle år siden, hvor den tætte jule-luft af gran, stearinlys, brændeovn og appelsiner og halløj bare fik mig til at sidde med øjne og næse løbende...alle mine dejlige allergier er heldigvis mildnet lidt med årene.

    Jeg har aldrig prøvet akupunktur, og ville ikke have tålmodighed til at prøve mig frem ude i det alternative - har det sådan med allergi, at det bare skal væk NU :-) Så jeg sværger til antihistamin.

    SvarSlet
  4. hæhæ, ja, jeg er enig! men synes ikke altid at diverse næse- og øjendråber eller piller helt virker, suk. har lige været på apo, troede med sikkerhed at jeg havde nogle stærke piller liggende på recept, men nej - så nu er det blevet alm. håndkøb. det skal bare virke NU!!!!

    SvarSlet

Blog-arkiv