onsdag den 1. december 2010

Filmisk søndag ;o)

Jeg ELSKER, når Dorthe og jeg en gang i mellem tager en film-hygge-søndag i Cinemateket og ser to film i rap. Det er SÅ hyggeligt. Og det gjorde vi så i søndags, hvor det jo passede godt til det kolde vejr.

Jeg er lige kommet til at bytte om på rækkefølgen af film, men TIL SIDST så vi Mildred Pierce med smukke Joan Crawford. Filmen er fra 1945 og en ægte Noir Film. Jeg elsker den slags og det var bare ren optur, at Mildred gik i det fedeste tøj i verden, så jeg kunne sidde og drømme lidt om den nytårskjole jeg påtænker at sy, hvis jeg får taget mig sammen...



Men inden da så vi Coen-filmen The Big Lebowski. Jeg så den i 98 i biografen, da jeg boede i Ålborg og husker den ikke som noget særligt. Jeg syntes vist, den var for fjollet, men ALLE elsker den film og citerer altid fra den, så jeg har længe ville gense den.

...Og jeg var da også solgt. Ved ikke hvad der gik galt sidst jeg så den. Og jeg elsker soundtracket!





Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv