mandag den 10. maj 2010

To ting, som jeg...

To vigtige anskaffelser må jeg gøre inden projektet starter!

For det første! Jeg er jo vild med at gå ture med musik i ørerne og en kop kaffe i hånden. Men al den take-away-kaffe er jo dyr og passer hverken ind i juni-september projektet eller RedNataschasØkonomi. Jeg PLEJEDE at have sådan et termokrus, som jeg kunne tage med mig, men jeg glemte det desværre i toget og har ikke kunne finde et ordentlig et siden. For jeg nægter simpelthen at give en formue for det! Dét jeg havde, havde jeg købt i netto for en tyver. Det var fint og det fungerede upåklageligt. Og hver gang jeg finder nogen nu, så koster de kassen, har en hank (og det skal der ikke være på, for de skal passe i min cykel-kaffe-holder) eller også er de grimme.

Det her fra Starbucks er egentlig fint og så er det af 100 % genbrugs-plast, hvilket jo passer totalt godt ind i mit projekt, MEN så er der prisen. Den er fin nok i dollars, under 11 §, men de sender ikke ud af USA og i den danske Starbucks i lufthavnen koster krusene over 100 kr! NEJ TAK.

Men jeg må have mig et nyt krus! Men sparer penge, kan sørge for at kaffen er økologisk og så slipper jeg for at støtte en multinational virksomhed, som 7-11, der sikkert ikke betaler skat. Ej, det sidste ved jeg ikke noget som helst om, så den kommentar må stå for min egen regning. Jeg blev bare grebet af tanken om at gøre noget godt bare ved at købe et krus, hæhæ.

En anden ting, som jeg vil have, er fold-ud indkøbstasker. Det er min store dårlige samvittighed - både økonomisk og miljømæssigt - at jeg ofte køber plastikposer, når jeg køber ind. Det er jo SÅ dumt. 3 kroner mig her og 3 kroner mig her... Og dødsygt emballagespild. Det må høre op.

MEN. Indkøbsposer kan man jo få masser af, men jeg får dem ikke taget med MEDMINDRE de er så smarte, at de kan foldes sammen, så de ingenting fylder, så jeg altid kan have dem i tasken. Jeg køber for det meste ind, når jeg er på vej hjem fra et eller andet, og så ville det jo være rart bare at kunne hive dem op ad tasken. Jeg VED bare, at jeg ikke gider at have dem til at ligge og krølle og fylde og irritere i tasken. De skal kunne foldes sammen.

Et svar på mit behov kunne være sådan en taske her fra Trendsales.


Fine farver, umiddelbart en god størrelse - men prisen! Jeg synes, 89 kroner for et indkøbsnet er liiiiiige i overkanten. Kun være fedt med et billigere, måske endda et i økologisk stof.

Ved DU hvor jeg kan finde ovenstående ting? Så giv mig et praj - jeg vil elske dig for det!

3 kommentarer:

  1. Har din mor mon ikke sådan nogle gamle stofnet - min mor er i hvert fald typen der har en milliard og dem som jeg tidligere syntes var pinlige er nu egentlig meget cool.
    Af sites kender jeg det her - men prisen er næsten den samme som dem du viser.

    http://www.greenstyle.dk/shop/frontpage.html

    SvarSlet
  2. Den her kan jeg huske jeg lagde mærke til i bunken af pressemeddelelser engang:

    http://www.envirosax.com/

    Har selv sådan en her, bare i orange. Reisenthel har faktisk mange billige sager...

    http://www.emmers.dk/product_info.php?manufacturers_id=7&products_id=1531

    SvarSlet
  3. Jamen altså!
    Tusind tak, damer! Jeg er faldet for dem fra Envirosax - de er sjove og til en overkommelig pris!

    Hurra! Så mangler jeg bare termokruset!

    SvarSlet

Blog-arkiv