søndag den 2. maj 2010

Loppemarked 2. maj

Som jeg har spammet alle med på henhv. sms, blog og Facebook, så havde Stine, hendes barndomsveninde Mette og jeg en loppestand på loppemarkedet på Onkel Dannys Plads på Vesterbro. Her er lidt billeder fra den skønne begivendenhed :o)

Så er vores butik oppe at stå! Så må der gerne komme kunder i biksen. Vi har alt fra flasker til rulleskøjter, til ismaskiner, til sommerkjoler, sommertoppe, sommerstemning, til gamle lamper, porcelænsdukker - kort sagt ALT. Og hvis vi ikke har det - så skaffer vi det ;o) Næsten.


Man må gerne komme indenfor og rode i alle kasser og poser!


Hvem vil købe min gamle "Kvinde, kend din krop"?
Jeg er målløs over at den ikke blev solgt. Til gengæld gik kogebøgerne som varmt brød.


Man kan undre sig over hvad folk køber. Det er aldrig det man forventer. Jeg var chokeret over at få solgt de sekskantede vinglas med sort fod, som jeg har arvet fra min søster, og som emmer af firserstemning.


Kaffe må der til! Mette tager en tår af det fine porcelæn.



En hund efter gode tilbud!


Kom og køb!




Puha, klokken er 16 og det er ved at være fyraften! Man får ondt i fødderne af at være kræmmer-sjæl.


Ingen forstår at pakke en trailer som min far! Godt vi havde ham med til at stå for transport og oppakning.

En del venner kiggede forbi - hvilket var superhyggeligt! Marie var på udkig efter rammer, men fik også lidt tøj med hjem, Søren og hans kæreste Signe kiggede forbi og sludrede lidt, Philip og hans kæreste kom og købte mine gamle Flamenco-sko, Trine og hendes veninde Dorthe var også henne og sige hej, og så købte Dorthe min ismaskine. Tea, som jeg var i Norge med i 2005, kom også, og Ditte P. som fik sig en massage/træningsbold.
Og så dukkede min gamle kæreste Morten op - og var så venlig at hjælpe med at bære, da vi ryddede op:o)


Selvom jeg var sælger, så kom jeg da ikke selv hjem uden lidt loppefund!

Jeg forelskede mig i de fine bøjler med garn og mønstre som Mette havde med, og hun forærede mig tre styks, da vi pakkede sammen. Ligeledes gav hun mig bogen Retro i boligen.
Ved en stand fandt jeg en blå og forårsagtig perlekæde til en tier.


Hvide strømpebukser med blonder fra Fogal til en tier, Cocorosie og Martha Wainwright cd'er til en tier stykket og et tørklæde til.... en tier!


Jeg har længe manglet en tragt, så jeg fik en af Mette. Og så blev det til en niecegave - bluse med æbler fra Småfolk.


12 kommentarer:

  1. Ih, hvor ser det hyggeligt ud, og som sædvanlig har du gjort nogle fine fund :-) Har forresten fået nogle hvide blondestrømpebukser af min mor - ubrugte - som jeg tænkte, måske er noget for dig? Jeg kan prøve at huske at tage dem med, næste gang vi ses!

    knus herfra

    SvarSlet
  2. Dt lyder lige som noget for mig - men skal du da ikke selv bruge så fine strømpebukser?

    Du skulle forresten havde taget en specialepause og kigget forbi!

    SvarSlet
  3. Hvis du overvejer at have en loppebod igen, så sig til, for jeg ligger efterhånden også inde med en hel del, som jeg gerne vil sælge! (Skal selvfølgelig først være efter 1. juli)

    SvarSlet
  4. Aj, hvor ser det hyggeligt ud, manner. Jeg bestemte mig i sidste øjeblik for at trille til et loppe lidt tættere på, hvor jeg bor. Men er da klart gået glip af noget (tænker her især på den der lilla kjole...:-)

    Håber, du tjente en masse millioner!

    SvarSlet
  5. Lilla kjole?

    Millioner tjwnte jeg ikke ligefrem, men jeg ER også en dårlig kræmmer, der sælger ud af sit habengut for en slik ;o) Men 700 nåede jeg da op på!

    Katrine, vi holder dag bare en loppe-dag!

    SvarSlet
  6. Du har ret.. selvom du sendte en huskebesked, så kom jeg fra det igen.. er vist lidt distræt:-) Men har også både hjulpet Mette med opgave, hjulpet A med synopsis og bakset med speciale! Trængte faktisk til en pause :-)

    Og strømpebukserne må du gerne få, tror ikke hvidt klæder mine frodige lårbasser ;-)

    SvarSlet
  7. Det vi jeg da meget gerne så! Er vild med hvide strømpebuksr i øjeblikket :o) Tak!

    SvarSlet
  8. ja den der hænger på muren på billede 10! Men det var måske ikke jeres?

    SvarSlet
  9. nååååå jo - det er min! Du kan få den for tredive ;o) Den er fra MbyM og er en slåom-kjole.

    SvarSlet
  10. Seriøst? Hvilken str er den?

    SvarSlet
  11. Helt seriøst ;o)
    Hmm, jeg husker ikke størrelsen, men jeg var mindre, da jeg brugte den. Jeg mener, det er en str. medium og at den altid har været lidt lille til mig. Men det betød ikke så meget, fordi det er en slå-om og det derfor kan reguleres lidt. Jeg kan komme forbi nørrebro med den én af dagene hvis det - fx torsdag, hvor jeg skal til aften-tingeling på jægersborggade... Du siger bare til. Jeg skal lige advares i forvejen, for vi smed alle tingene hjem til Stine til næste loppe-gang.

    SvarSlet
  12. Det kunne jo være, jeg kunne slå den om mig, selvom str. M er noget under målet :) Det må prøves! Kan du sende mig en mail på dinerpost a gmail, så kan vi lige aftale.

    SvarSlet

Blog-arkiv