tirsdag den 19. januar 2010

Proaktiv

Jeg prøver på at vende døgnet om til en mere normal rytme... Starting slowly. Vågnede af mig selv ved 8.30-tiden og lå så til uret ringede 8.50. Er nu oppe og sidder med kaffe. Jeg skal til at være et sejere menneske, nemlig. Og have noget praktisk fra hånden. Jeg vil tage kontrol og have styr på ting.

Sad på biblioteket et par timer i går og læste bog (7 gode vaner) om karakterstyrkelse. Jeg læste første del og om første gode vane. Ifølge den har jeg ikke balance mellem mit P og PE. Jeg kan ikke helt huske betegnelserne, men pointen er at jeg tænker for kortsigtet og prøver på at høste uden at så. Vil se resultater uden at gøre forarbejdet. Det ved jeg godt... Jeg har utroligt svært ved at tænke langsigtet, jeg er alt for impulsiv og styret af mine følelser - og mister nemt interesseren. Jeg kan ikke holde fast i noget. Det mærker jeg jo helt nede i det små. Jeg starter projekter, men afslutter dem ikke. Og sådan noget som at spare op er mig helt umuligt, fordi jeg ikke kan lægge en plan.

Derudover er jeg for reaktionær. Og fokuserer på ting, som jeg alligevel ikke kan gøre noget ved.

Så fra nu af vil jeg fokusere på de ting, som jeg kan ændre noget ved - og acceptere at ændringen skal ske inden i mig.

Jeg kan godt lide tanken om at man selv styrer og bestemmer sine følelser. Det er en rar tanke. Og jeg ved godt det passer, for i høj grad tog jeg jo kontrollen, da jeg skulle komme mig over henhv. Rasmus og Jonas. Jeg besluttede mig for ikke at ville lade mig på af dem. Ok, det lykkedes ikke 100%, men Rom blev jo heller ikke bygget på én dag, vel? Og hovedsagen er, at det tog mig helt utroligt meget kortere tid at falde ud af forelskelsen med dem, end med A som jeg dybest set nok ikke er kommet over den dag i dag. Jeg drømte i øvrigt om ham i nat... En rar drøm, hvor vi snakkede om løst og fast. Det var så rart... Nå, nok om ham.

Styr på ting!
Jeg fik jo ryddet op i starten af året.
Jeg skal være proaktiv og tage ansvar. Og selv sørge for at tingene sker. OG arbejde hen mod noget.

GODMORGEN

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv