fredag den 29. januar 2010

Det undrer mig tit...

...når folk med børn - især dem med delebørn - kalder det FRIWEEKEND, når deres eks skal have barnet. Det lyder HELT forkert i mine ører. Så negativt! Som om barnet er noget, som man skal have fri fra, som et arbejde, som noget uønsket. Jeg ved godt, at det at have barn ER hårdt arbejde, men det lyder stadig alt for negativt i mine ører, at man kun er fri, når man ikke har barnet.

Hvis barnet er en byrde, så lad dog være med at få det! Alle ved da, at børn er hårdt arbejde!

elvfølgelig synes jeg, at forældre har ret til at lave noget uden deres børn, helt sikkert, men det er UDTRYKKET jeg opponerer imod. Kald det dog noget andet! f.eks. Børneløs weekend. Eller, jeg skal være Græs-mor (ligesom græsenke). Et eller andet, der ikke får det til at lyde som om barnet er en belastning, som man bare skal være fri for.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv