torsdag den 8. juli 2010

Torsdag formiddag

Det var faktisk rart i går, at komme til dans. Det hjalp lidt på humøret - både at få rørt sig, svedt, og at jeg alligevel følte mig mindre fed. Inden da havde jeg drukket kaffe i solen på Annes altan.

Efter at have været i Valby og efterstrammet mit grønne vidunder af en cykel, tog jeg egentlig bare hjem og læste resten af aftenen. Jeg havde været på biblioteket tidligere på dagen, dels for at finde en bog om Budapest og dels for at finde en bestemt roman, som jeg har ville læse siden 2005. Lige da jeg kom ind ad døren var der bogudsalg - og der lå romanen! Til en tier! Købte den med hjem og læste en stor del af den i går. Det er Kerstin Ekmans Guds Barmhjertighed, som er første del i trilogien "Ulveskindet". I 2005 læste jeg Ekmans "Hændelser ved vand" i forbindelse med et kursus på uni, og først hadede jeg den! Men da vi så havde forelæsning om den besluttede jeg mig for at læse den igen og så var der så sandelig åbnet for nogle nye tilgange for mig. Det er især sproget og naturbillederne som jeg er vild med. Guds barmhjertighed skuffer slet ikke indtil videre, den er vildt fed og smukt skrevet. Med huller som man selv må fylde ud, detaljerede naturbeskrivelser og rå beskrivelser af en ung jordmoders liv i starten af 1900-tallet. Jeg glæder mig til at læse videre.

Men nu er jeg syg. Eller, skidt tilpas. Det har jeg været siden i går aftes. Jeg hoster, har ondt i halsen, føler mig varm og har trykken i hovedet. Og det går bare slet ikke, for jeg skal til Lyngby med et bord, som jeg lånte for tusind af siden, købe gave og videre til Fredensborg og til fødselsdag hos en gammel klassekammerat fra gymnasiet. ATJU! Øv, der nøs jeg. Sidder p.t. under dynen med en kop kaffe og har ondt af mig selv. Må have mere ingefær i min krop.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv