mandag den 5. juli 2010

Sommerleg

Katrine fra 2300hapiiiness har taget mig i sommerbloglegen,fordi hun mente, at jeg efter en god omgang Roskilde nok trængte til at stene lidt foran computeren. Og hvor har hun ret! For her ligger jeg efter en eftermiddag i solen ved voldene. Så here we go:

Nævn 3 ting, som du især godt kan lide ved sommer.
1) Alle aktiviteterne - der er bare SÅ meget at lave, når det er sommer.
2) At kunne sove med åben altandør.
3) Den åbenlyse mulighed for at nyde Cava udendørs.

Nævn 3 ting, som kan være træls om sommeren.
1) At jeg faktisk er helt utrolig dårlig til det med varme!
2) Det faktum at jeg må vise mere krop frem end jeg er komfortabel med.
3) At folk ikke forstår at man også godt kan være i dårligt humør, når solen skinner.

Hvad kan du bedst lide at lave, når det er godt vejr?
Drikke ice-latte i skyggen på en café - gerne med en god veninde. Eller sidde i en park med en flaske kold vin og godt selskab, soppe i vandkanten, dase på et tæppe med en god bog, danse til eksotiske toner... Og kysse i parker - men det har jeg i virkeligheden ikke ret mange erfaringer med, så det er vist mest i tankerne.

Hvilken blomst er din yndlings?
I øjeblikket synes jeg at bonderoser og pæomer er de smukkeste....

Hvad er din yndlingsfarve?
Nok gul... Men jeg er også vældig glad for blå.

Hvad er din yndlingssommerret?
Pølser på grillen! Eller alt hvad der er tapas-relateret, fx manchego-ost, serranoskinke, oliven, pølse og artiskokker.

Hvad er din yndlings is-smag? (nævn 3)
1) Chokolade
2) Banan
3) At prøve noget nyt!

Har du en drømmerejse? Hvis ja, hvilken og hvor henne?
Rundrejse i Vietnam og Kina - det kunne jeg vildt godt tænke mig. Lige i øjeblikket er mine drømme dog lidt mere tilgængelige, for jeg kunne godt tænke mig at komme lidt til syden, fx Mallorca eller Grækenland. Lige meget hvor, egentlig. Nare mig, en bikini og en bog.

Hvilken sommerferierejse har været den bedste? Hvorfor?
Tja... Måske da jeg var en måned på Island i 2006. Det var ikke udelukkende ferie, men det var fedt at være væk så længe. Ellers så yogaferie på Lesbos sidste år, fordi det var meget eksotisk for mig at være et sted, hvor verjet var godt og man ikke kunne lave så meget andet end at dyrke yoga og ligge på stranden. Og spise fisk.

Hvad bruger du af badetøj og hvordan ser det ud?
Jeg har faktisk en del, ahrøm. Jeg har for et par måneder siden erhvervet mig en halvtredser badedragt - rød med hvide prikker og halterkneck, men jeg har endnu ikke rigtig nået at bruge den. Derudover har jeg en ret fin bikini fra Gina Tricot, sort med lyserøde blomster. Og en en mørkeblå med højtaljede trusser og hvide prikker og knapper fra HM.

Hvad skal du lave i sommerferien 2010?
Er lige kommet hjem fra Roskilde og pønser på at tage en afbudsrejse et sted hen. Dog har jeg næsten ingen penge, så jeg ved ikke helt hvad det kan blive til... Om ikke andet, så må jeg tage nogle dage til Berlin. Og så vil jeg tilbringe lidt tid hos mine forældre - og prøe på at lokke Maria til at slæbe mig med i sommerhus.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv