onsdag den 21. juli 2010

Larm og Bio.

Jeg er simpelthen ved at gå i coma over det vejarbejder, som i øjeblikket pågår på allermest insisterende vis udenfor min lejlighed. De starter klokken 6 om morgen, hvor jeg altid har åben altandør... Derefter ligger jeg i de underligste stillinger de næste par timer for at holde det meste af larmen udenfor mit hoved. Men det er svært, for arbejdet inkluderer både gravko OG motorsav - og den der tingeling, der bryder asfalt op. På et tidspunkt lukker jeg så for altandøren - hvorefter jeg ligger og sveder en times tid. Jeg må huske at gå på Apo efter ørpropper.

For det meste ligger jeg i en frustrerende halvsøvn af larm og sved, men i dag var jeg heldigvis fornuftig og stod. Det har resulteret i at jeg allerede nu, klokken 11, har udført følgende:

1. Støvsugning.
2. Gulvvask.
3 Badeværelsesrengøring.
4. Morgenmad.
5. Utroligt mange kopper kaffe.

Om et par timer skal jeg så have overstået to timers dans, hvis jeg kan holde til det. Ligger allerede stille på min sofa og sveder.

I aften har jeg så en date med Rie og de bifbilletter, jeg vandt i sidste uge. Ja, jeg skal se Eclipse, selvom jeg hadede to'eren. Heldigvis har jeg hørt fra flere, at treeren er bedre. Nu må vi se.

I går fik jeg i øvrigt læst de sidste sider af Guds Barmhjertighed (Kerstin Ekmann) og er nu gået videre med at læse Kristian Bang Foss' Stormen i 99, som jeg har ville læse i flere år. Jeg kan godt lide stilen i den. Sproget og detaljerne. Meeeen damn, der er mange klamme ting i den. Jeg føler mig helt sart. Jeg nævner i flæng en kok, der onanerer ned i en frikadellefars og lort op ad væggene på et toilet.
Jeg overvejer at købe denne måneds Bazar, der har lidt chicklitt med i posen - Candance Brushnells "4 piger". Jeg kunne godt bruge lidt hyggelæsning. Men jeg må indrømme, at jeg er pænt fattig resten af måneden efter at have købt min lille chartertur.

Nå. Jeg vil smutte i Kvickly med flasker og ansøgning om et 6 ugers kursus i forbindelse med min ledighed.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv