søndag den 12. juli 2009

Sommerhus-tur

Torsdag aften efter yoga tog Maria og i sommerhus. Huset er hendes forældres og ligger i Kulhuse, tæt ved strand og skov. Planen var : Hygge. Og sådan blev det.
Centreret


Velankommet til sommerhuset lavede jeg kylling-spinat frikadeller med quinoa-salat. Lækkert og sundt.


Jeg havde evig griner over delfintemaet på badeværelset....


Morgenmad. Lækker frugtsalat. Vi bestræbte os i det hele taget på at være semisunde på turen - hvilket i høj grad lykkedes. Især for mig, der ovenikøbet begyndte at løbe. Og læg så liiiige mærke til at kruset indeholder grøn te - ikke kaffe!


Marias lækre salat med fuldkornspasta og kylling.


Lørdag var der hele to loppemarkeder indenfor 300 meter. 150 meter hver vej fra sommerhuset. Jeg købte sko (30 kr), bog fra barndommen (1 kr) og fine spænder (1 kr pr. stk)


Nærbillede af mine nye sko. Bliver så fine til chinos eller kjole.


Bog jeg læste, da jeg var barn. Så fine og nuttede illustrationer.


De to røde spænder gav jeg til Maria. De to andre beholdt jeg selv.


Maria lovede at slå græsset. Jeg så Tour de France og skrev blogindlæg imens.

2 kommentarer:

  1. Jeg gik helt hen og levede mig ind i jeres sommerhustur - har besluttet mig for at give mig i kast med dine kyllingespinat-frikadeller. Er der nogen hemmeligheder, jeg skal vide? Det må være sundt med sådan en afslappende tur væk fra travle København og hverdagsliv. Håber du har det bedre efterhånden :)

    SvarSlet
  2. HEY. Ork, jeg har det MEGET bedre. Kyllinge-spinat-frikadellerne er meget enkle! Egentlig skal de laves i foodprocessor, men det er ikke strengt nødvendigt - jeg gjorde det ikke. Tricket med dem er, at der skal en hel pose spinat i. Jeg kan bedst lide helbladet. Og masser af hvidløg, for spinat tager meget smag. Ellers bare et æg og en dl havregryn. MUMS.

    SvarSlet

Blog-arkiv