mandag den 29. juni 2009

Yogaferie på Lesbos i billeder

Her kommer vores ferie i billeder!


Velankommet til Milelja og har overlevet vores første yogasession. Vi startede hver morgen kl. 7.30 med halvanden times morgenyoga. Herefter morgenmad på terrassen efterfulgt af yderligere tre timers yoga. Skønt!


Udsigt til byen Molivos.


Selvom det er varmt og tørt på Lesbos, så er der mange smukke og farverige blomster.


Udsigt over vandet og landet fra restauranten hvor vi spiste fællesmiddag.


Mig i poolen med fin udsigt over Molivos... Jeg elskede den pool. Især om morgenen og aftenen.


Kat holder siesta.


På vej ned til havnen for at spise middag.


The Captains Table.


To glade damer med Retsina i glassene.


Vibeke havde ventet noget lidt andet, da hun bestilte Octopus.


Dorthe og jeg delte en Captains platter. Jeg syntes, det var for meget arbejde i forhold til mad.


Snæver gade med scooter.


En af de utallige hjemløse katte. Stakkels små uelskede kræ.


Dorthe udvælger sig en creme fra vores favoritbutik, Evelyns økologiske biks.


Mine fødder med turkis neglelak.


Endnu en yndig gade.


Strawberry margerita og udsigt fra vores yndlings bar, beach baren Congas.


Dorthe nyder livet.


Verdens mest fantastiske pankage, fyldt med nutella og banan og med chokaldesirup ovenpå. Jeg kunne ikke spise den hele, skandale!


Smukke røde blomster, som vi plukkede, så vi kunne dekorere vores hår til pool party.


Hygge i spaen. Med en smuk stjerneoplyst himmel over os. Vi skiftede mellem at sidde i det varme vand og tage dukkerter i den kølige pool. SÅ lækkert.


Mig med blomst.


Dorthe med blomst.


Torsdag tog vi med de garvede vandrere på tur. Vi skulle ni km til en lille havneby. Rundt om os buldrede tordenbygerne...


Dorthe ved træ.

Da vi var nået præcis halvvejs begyndte det at vælte ned. Tilfældigvis var vi lige nået til strækningens eneste taverna, hvor vi søgte ly og blev budt ind i en helt absurd havestue med julepynt. Også en hund havde søgt ly i en tønde. Regnen er dog stoppet nu, og vi er så småt på vej videre.


Rosen var glad for regn.


Uden for tavernaen.


Så nåede vi frem til den lille fiskerby, Skala et-eller-andet.


Blæksprutter til tørre. læg mærke til vandet.


Absurd form for pynt.


Is. Det tætteste vi kom på Nirvana på denne her tur.


Snigende killing.

Vandreholdet hviler ud på fiskerestaurant. Lotte, Tune, Helene, Liza og Dorthe.


Den lokale tosse vandrede rundt i sit røde tøj og viste sin strutmave frem. Paraplyen er slået op, selvom det ikke læmgere regner.


Yndlings-retsina.


Havn.


Pasta seafood. Det trængte vi til.


klokken er 5.30 og vi er på vej ud til et bjerg, hvor vi skal lave morgenyoga i solopgangen.

Solen er så småt ved at stå op bag Tyrkiets bjerge.


Meditation i solens første morgenstråler.


Så blev det morgen.


Morgenmad på terrassen. Hver morgen fik den lækreste morgenbuffet.


Gren som ligner en grinende midgårdsorm.


Afslapning på stranden.


Damerne nyder en eftermiddagsøl inden turen går til Molivos.


På middelalderborgen med sus i håret.


Udsigt.


Om natten var der en svale, der som som en sten over vores dør.


Fjolleri.


Mere af samme. Vores sidste aften på øen, på vej til middag på Santibal og efterfølgende drinks på Congas.


Hej æsel.


Mere vindrue.


Dorthe fik pasta med rejer og laks...


Jeg fik lam i yoghurt-lime sauce.


Jeg tog alene til byen søndag inden vi skulle hjem.


Havn. Jeg drak frappé og tænkte.


Og tog billeder. Der er mange smukke motiver at vælge imellem.


Jeg elsker det her billede.

7 kommentarer:

  1. Fine billeder - det ser ud som det var en rigtig god tur.

    Jeg er vild med dine nittesandaler - de måtte meget gerne finde vej til mit hjem :D

    SvarSlet
  2. Hæ ja, er de ikke fine? De er fra bianco og kostede 450 kroner.

    SvarSlet
  3. Gud hvor ser det bare skønt ud og så fede billeder du/i har taget :D

    SvarSlet
  4. Det var SÅ skønt! Kan virkelig anbefales. Og næsten ingen turister, så vi havdde stranden næsten for os selv!

    SvarSlet
  5. Der burde seriøst være en advarsel inden gennemgang af dette indlæg! Jeg foreslår:

    "ADVARSEL! SPRING DETTE INDLÆG OVER, HVIS KLOKKEN ER 17:30 OG DU ER VED AT VÆRE SULTEN!"

    Alternativt:

    "HVIS DU ER VED AT VÆRE SULTEN, MEN ALLIGEVEL IKKE KAN LADE VÆRE MED AT KIGGE - DA GÅ DIREKTE TIL BLÆKSPRUTTERNE PÅ SNOR"

    /Maria

    SvarSlet
  6. HA HAHA HA! Jeg det burde jeg måske nok skrive.

    SvarSlet
  7. Fine billeder, man kan læse mere omkring yogaferie her: http://yogaferie.wordpress.com/yogaferie/

    SvarSlet

Blog-arkiv