onsdag den 3. juni 2009

Stem-ning!

Husk, der er valg til Europa Parlamentet nu på søndag!


Jeg har tænkt mig, at stemme på Emilie Turunen fra SF. Jeg stemmer stort set altid på kvinder, det er et meget gammelt princip, som jeg har overtaget fra min mor og min søster.
Turunen og SF har nogle fornuftige og fede mærkesager, men jeg er især glad for, at hun vil arbejde for at stoppe kvindehandel. Det er en international kamp, som der virkelig bør sættes ind overfor. Jeg bliver dagligt forarget over, at man i den moderne verden giver udtryk for, at det er ok at udnytte andres situationer - prostitution.

I DK går hun, bl.a. sammen med Ida Auken fra A, ind for, at man skal opstille et officielt "krav", hvor der gives udtryk for at det IKKE er ok, at prostitutionen stiger, når der er større internationale konferencer og deslignend i DK, a la klimamødet for et par uger siden.

Jeg synes simpetlhen, det er SÅ ulækkert, at lige så snart der kommer nogle betydningsfulde herrer med jakkesæt til landet, så "blomstrer" prostitutionsvirksomhederne. Føj for satan. Tænk, at det ligefrem er GENERELT! At de forskellige landes topfolk går til ludere og direkte giver den holdning til kende, at det er ok, at kvinder - det er noget man køber. Ulækkert.

Desværre vil ligestillingsministeren slet ikke gå ind i den sag.

Nå. Men stem på søndag. Gerne på Emilie Turunen. Det var bare lige det jeg ville sige, hej!

5 kommentarer:

  1. Jeg er ret sikker på at stemme på Hanne Dahl fra Junibevægelsen. Læste en artikel om at de vil prøve at få fildeling gjort lovlig og så ville artisterne få penge fra en fond i stedet for det mistede. Og det er en netnørd som mig meget glad ved ;) Der skal ikke så meget til at få mig overtalt :P Men hvis de ikke var kommet med det så havde jeg nok også stemt på en fra SF :)

    SvarSlet
  2. ah ja, god pointe, det med fildelingen. Er der ikke noget med at de også arbejde meget for det i sverige, egentlig? synes jeg at have læst.

    SvarSlet
  3. Du tænker på det med piratebay og deres piratparti?

    SvarSlet
  4. Måske... Synes bare jeg den anden dag, sådan i baggrunden, hørte noget om at frigivelse af downloads var et bestemt partis mærkesag, eller noget. har egentlig ikke tænkt så meget over det som en speciel EU-sag, må jeg indrømme. Bliver det ikke utroligt svært, sådan at aftale noget konkret og lave reformationer på det punkt udenom USA?

    SvarSlet
  5. Ja så er det nok Piratpartiet, fra deres hp: Piratpartiets värdegrund bygger på tre grundläggande värderingar; att den personliga integriteten måste skyddas, att kulturen måste släppas fri och att patent och privata monopol är skadliga för samhället.

    Men tror også der går et stykke tid før vi ser noget frit i den dur de vil have det :)

    SvarSlet

Blog-arkiv