mandag den 15. juni 2009

Besat

JA - jeg ved godt at det nærmer sig en besættelse. Jeg er vild med kager og tænker meget på dem!
Og jeg ved godt, jeg har en pagt med Katrine om ikke at spise slik og deslignende i denne uge.
Men se dog lige på de kager her nedenunder!

Fandt opskriften på The City Sage og skal KLART lave dem snart. Når jeg har været i Grækenland og på Roskilde. Og så ned i en picnic-kurv med dem og afsted med mig ud i solen!


Death by Chocolate Chocolate Chip Cookies (recipe courtesy of The All-American Cookie Cookbook)

1 cup butter (I used margarine)
scant 1 1/4 cups white sugar
1 cup good quality cocoa powder
1/4 teaspoon baking soda
1/2 teaspoon salt
2 eggs
1 tablespoon light or dark corn syrup
2 teaspoons vanilla (I used a full tablespoon)
2 1/2 cups all-purpose flour
1 1/2 cups add-ins, any type of chips or nuts, etc. that you like

Cream butter and sugar until fluffy, then mix in cocoa powder. Add baking soda and salt, stir to mix, then beat in eggs, corn syrup and vanilla. Stir in flour until smooth, then toss in chips and combine. Bake for about 10 minutes at 350 degrees--though of course this baking time will depend on the size of cookie you make. I've done both bite-sized and monster-sized with this recipe. Just adjust baking time longer the bigger the balls of dough. Just watch them carefully and remove when you get that first whiff!

1 kommentar:

  1. Du beder selv om at gøre ugen sur for dig selv :D Men hvis du får stablet de guddommelige kager på benene, så mener jeg næsten, jeg har ret til en smagsprøve? ;) Jeg ELSKER chokolade og jeg ELSKER kage! Slik kan jeg sagtens undvære, men de to ting. ÅÅHH..

    P.S. Hvordan klarede du din første dag? Min gik faktisk godt - ikke for at lægge et kæmpe pres på dig.. hihi..

    SvarSlet

Blog-arkiv