mandag den 21. juni 2010

Pølseri!

Jeps! Jeg havde godt nok gang i pølseriet hjemme hos mine forældre i går. Og jeg fik sving i diverse køkkenmaskiner!

Jeg havde købt et kg lammekød og et kg svinekød. Lammekødet var hakket i forvejen, men svinet skulle køres igennem hakkemaskinen til uigenkendelighed. Min kusines mand, der er slagter, havde sendt opskrifter, meeeeeeeeeen jeg kan jo ikke følge opskrifter, så de fungerede bare som en slags rettesnor for mig. Desuden var det slagtermængder :o)


Kødhakkeren og foodprocessoren.


Godt med persille skulle der i! Det kunne jeg hente ude i køkkenhaven.


Så er der fars!


Lam rørt med rødvin og provencekrydderi.


Hakket gris med løg og masser af persille plus lidt farin. Og masser af hvidløg, naturligvis!



Mor skyller tarmen.
Tre meter tarm var der i pakken. Lækkert! Not...



Jeg fik grineflip over verdens længste kondom, som jeg påførte maskinen. Min mor syntes vist bare at jeg var fjollet.


Hu hej, hvor det går!


Så er der lammepølser i mængder!


Ned i gryden med vand og løvstikke.


Pølsefest!


Mor tænder op for røgen.




Nu skal pølserne bare ryges!

Nu ligger de i min fryser og venter på at det bliver Sankt Hans, så de skal spises. De smager altså vildt godt , så jeg glæder mig til at sætte tænderne i dem.

6 kommentarer:

  1. Wow, det er godt gået det der. Respekt! :-D

    SvarSlet
  2. Tak tak! Det var vildt sjovt at prøve - jeg må altså snart selv eje en kødhakker. Det er jo også et must, når man skal lave vaniljekranse.

    SvarSlet
  3. wauw! rigtig husmoder! sejt! og grineren med tarm-kondomet, jeg kan i hvert fald sagtens se det sjove ;)

    Hey forresten nu er det 100 at jeg kommer på rosseren :D yay! tænkte på hvornår i kommer?
    nogle af mine venner holder fest d.30 med dyretema ;) http://www.facebook.com/event.php?eid=133198336697953&ref=ts

    kom frisk! :D

    SvarSlet
  4. Jeg tager allerede derud på lørdag og bliver formentlig hele ugen... Dyretema? Det lyder som et hit! Jeg kigger forbi!

    SvarSlet
  5. lyder godt! :D jeg kommer først søndag, min mor skal giftes om lørdagen ;) så jeg er nok godt grillet når jeg kommer

    SvarSlet

Blog-arkiv