onsdag den 16. marts 2011

Dagens mand i sort/hvid


Albert Camus, 1944.
Billedet er taget af Henri Cartier-Bresson.

Jeg har lånt billedet fra dette blogindlæg og kan anbefale at du tjekker resten af indlægget ud, som viser flere af Cartier-Bressons fantastiske billeder og har en mindre beskrivelse af hans arbejde.

Jeg elsker især billedet af parret i toget. Jeg synes, Cartier-Bresson er eminent til at fange stemninger. Se lige blikket i Camus' øjne! Jeg gad godt være sådan en fotograf. Men jeg synes, det er svært at fotografere mennesker... De bevæger sig og bliver lynhurtigt bevidste om kameraets tilstædeværelse. Det vil jeg gerne øve mig på. Og lade mig inspirere af Cartier-Bresson :o)

"In photography, the smallest thing can be a great subject." – Henri Cartier-Bresson


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv