tirsdag den 29. marts 2011

Boller i Karry på en mandag

Jeg har i et par uger gået rundt og drømt om boller i karry - som en gang var min livret, men jeg aldrig laver, fordi jeg synes, det er lidt omstændeligt. Længe leve dovenskaben! For noget tid siden fik jeg hjemme ved Birgitte en rigtig herlig boller i karry, som Maria mindede mig om for et par uger siden - og det er så siden da jeg har gået og savlet.

I går fik jeg endelig taget mig sammen til at lave en ordentlig spand - så er der også til fryseren og det er jo ikke værst.

Opskriften er fra Frøken Jensen og det gode ved den er klart rodfrugterne! Jeg puttede lidt ekstra i. Og så er der ingefær i bollerne. Det puttede jeg også lidt ekstra i af. I det hele taget fyrede jeg lidt op for mængden af krydderier, for jeg kan godt lide, når mad smager af noget.

De udskårne grøntsager koges let - det bliver der en skøn grøntsagsboullion af som bruges senere.

Bollerne med en masse krydderier i koges i grøntsagsvandet - så boullionen bliver endnu bedre!


Løg til sovsen.


Så er der boller i karry til et helt fodboldhold!


En dejlig portion rygende varm boller i karry med rodfrugter og lidt fuldkornsjasminris til og et godt skvæt limesaft. Nams! Desværre havde jeg glemt at købe frisk koriander, men det var ok fordi jeg havde fyret så mange krydderier i - ristet på panden og stødt i morter.


Dagen havde budt på ansøgningsskrivning, oprydning og to timers dans. Jeg var også på biblioteket og hive lidt nyt læsestof hjem. Sophie Dahl kogebog har jeg ønsket mig længe, men nu bestilte jeg den på biblioteket. Det er en lækker kogebog med en masse spændende opskrifter og lækre billeder. Glæder mig til at prøve nogle af opskrifterne af.


Efter træning spadserede jeg ind til byen sammen med Lisa, hvor vi købte en lille barselsgave til yndlingsinstruktøren, der snart stopper. Jeg købte også liiiige en ny te til mig selv. Jeg har før drukket Clippers øko-te i den variant der er med hvid te og vanilje - så lækker. Denne her med appelsin og kokos er bestemt også god!


Jeg er så farveliderlig for tiden! Der er gået totalt forår i den.

Nu er det tirsdag formiddag og jeg kunne ikke komme op kl. 7, men ventede til lidt i otte med at stå op. Har vasket tøj og hængt det op, rørt rugbrød sammen, drukket kaffe, overført lyd fra optager, redigeret og uploaded billeder, så lidt har jeg da nået. Nu venter to timers dans. Bagefter skal jeg ud og besøge én og i aften spise med gym-pigerne. Dagene går og går!!

Hav en skøn og skør tirsdag!!!

1 kommentar:

  1. Farver rocks! Jippie at du er blevt forårsfarveliderlig! Jeg havde aldrig klaret vinteren uden farver!

    SvarSlet

Blog-arkiv