tirsdag den 18. januar 2011

Macarons og andre ting og sager

Dagen i dag er fløjet - virkelig fløjet - afsted. Er STADIG ikke kommet ind i op-klokken-7-rytmen i det nye år, pisseirriterende, men kommer da op ved 8.30-tiden. Fik bagt rugbrød, kogt kikærter, spist morgenmad og drukket en masse kaffe og talt i telefon inde jeg kørte til to timers dans.

Jeg er glad for min træningsrutine. Jeg træner som regel 4-8 timer om ugen, og det er sjældent jeg "kun" træner fire timer. Jeg har det sådan at 5 og derover er fedt, 4 timer er godt, og 3 er også helt ok. Jeg ELSKER at gå til dans, det er motiverende, at det er så sjovt. Er jeg i skidt humør eller træt, så er der altid lavet om på det bagefter. Jeg prøver også at komme i gang med yoga igen. Bare en gang om ugen er fint, men 2 gange kunne være fedt... Men jeg har svært ved at prioritere det over dans. Der er heldigvis stadig noget til at yndlingsinstruktøren går på barsel. Til hendes timer sveder jeg som en hest (ja, som en HEST).

Efter dans var jeg i netto og diverse andre butikker, fordi jeg udover de andre ting skulle have pasteuriserede æggehvider. Egentlig var det ikke strengt nødvendigt, men ren dovenskab, at det skulle være de pasteuriserede. Jeg skulle nemlig lave MACARONS og i opskriften stod der 120 g æggehvider. Men hvor meget er det lige??? Havde ingen anelse om vægten på æggehvider og hvor mange æg det ca. skulle være (plus madspild for de kasserede blommer), så jeg tænkte at det ville være smart at købe dem i bæger. Men det kunne jeg så hverken få i Netto, Superbrugsen eller Kvickly, så jeg endte med at skille æg ad (og 120 g æggehvider svarer til ca. 4 store æg - så ved du det!).

Hjemme bagte jeg grove burgerboller og gjorde klar til vegetarbugere. Jeg ventede nemlig gæster, Linda og den lille Mads. Og så bagte jeg macarons. Glæder mig til at vise billeder og gå mere i detaljer, men det bliver vist i morgen, når jeg får lagt billeder over på computeren :o)

Nu er jeg træt - og i morgen SKAL jeg altså op kl. 7, for jeg har så meget jeg skal og vil nå. Skal mødes med min jobkonsulent, hente biobilletter, træne og i banken. Jeps. Og så kommer Marie til gyseraften.

Hej for nu - og på snarligt gensyn ;o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv