onsdag den 26. januar 2011

Film+musik

Her i eftermiddag var jeg i Dagmar med Rie og se Biutyful. Egentlig havde jeg haft en lortenat uden søvn og med en masse allergi, så jeg var mildest talt sur og uoplagt, da jeg cyklede mod Nørrebro for at tage en times dans inden filmen. Men da jeg var nået ind omkring byen ringede Rie og sagde at det var aflyst. Hvilket kun gjorde mig endnu mere sur. Så tog vi på Din Nye Ven og drak lidt kaffe inden jeg lige kørte til Vesterbro for at kigge efter et tylskørt i Genbrug og i Føtex efter Zero til at dække vores behov under filmen.

Filmen viste sig at være endnu bedre end jeg troede. Altså, jeg troede nok at den skulle være god, for det har jeg hørt allevegne, men jeg gik også ud fra at den ville være enormt hård og voldsom. Og hård var den, men ikke voldsom som sådan. Eller jo, indtryksmæssigt, men samtidig var den enormt afdæmpet og det synes jeg var dens styrke. Byen blev beskrevet enormt råt og grimt og viste virkelig storbyens bagside, og der skete mange ubehagelige ting, men de var ikke udpenslede og vulgære. Ulækre, ja, helt klart. Historien var fin, omend jeg måske gerne havde set nogle af hovedpersonens mindre flatterende sider...
Men altså, vildt god, syntes jeg! Ind og se!


Og så vil jeg bare lige - hvis du ikke allerede er det - gøre opmærksom på at Kaizers Orchestra spiller på Nytorv (KBH) i morgen kl. 13.15 i forbindelse med Roskilde Festivals indsamlingsevent for Danmarksindsamlingen lørdag. Juhuu! Skal jeg helt klart hen og se efter træning. Jeg ÆLSKER Kaizers! Gangster, nynorsk og balkanrytmer i ét! Whats not to like? Jeg må hen og danse :o)

Og så kanjeg også oplyse at det nye program for Cinemateket er arriveret i min postkasse i dag, så smut ind på deres hjemmeside og tjek filmene ud. For mit vedkommende er det et helt fint program :o) Har allerede planlagt at se musikfilmen om Arcade Fire med Nanna, Rebecca + intro af Bo Tao med Marie og månedens film.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv