søndag den 3. maj 2009

Søndag - på galopbanen

Efter en mindre gåtur ankommer de to damer, Dorthe og Natascha til Klampenborg Galopbane.
Vi blev vist op på en terasse og ind i en sal, hvor vi blev budt på vin inden det store buffetbord med det lækreste mad.



Men inden vi skulle spise blev også hijacket til hattemagerværkstedet, hvor vi kunne designe vores egne hatte med fine bånd, fjer og pailletter.


Her er min hatte-kreation - som i følge Dorthen får mig til at ligne en fra Det lille hus på Prærien.



Efter det kæmpestore tagselvbord med det lækreste mad, kom der kage på bordet. På det tidspunkt var vi ret mætte, meeeeeen lidt kage kan man jo altid spise (kur fra i morgen).

Og så spillede vi ellers løs på de fine heste! Jeg vandt i første løb, som vi spillede på! Hurra for den hurtige hest Peas and Carrots!

Efterhånden fik vi udspekuleret en teori om at dating i virkeligheden er lidt ligesom at spille på galopbanen!! For det meste handler det alligevel bare om hatte og fine kjoler, ha ha. Nej... Men fx, så kan det være fristende at spille på flere heste. I løb nummer tre havde Dorthe udset sig en hest, og ikke bare en almindelig hest, men én af storfavoritterne! Men så blev hun grådig og spillede på ENDNU en favorit, fordi hun ville være sikker på at vinde! Men hvad endte hun med? Ingenting!!

Jeg selv prøvede en strategi... I stedet for at spille på en af de oplagte favoritter valgte jeg at satse på én af dem som ikke umiddelbart så ud af meget - men som i tilfælde af sejr ville give et ganske godt afkast! Altså, jeg ville få mere ud af satse på ham - selvom chancerne for sejr var betydeligt mindre!
Jeg vandt dog ikke i det spil.

Man kan sige, at det nemt at spille på en af de oplagte... Men hvad får man ud af det? En lille premie... Vi må nok konkludere at tilfredstillesen er større, hvis man satser på en mindre oplagt - så til gengæld får en så meget desto større gevinst ud af - fx den store kærlighed, fremfor den lille flirt, som man får ved de sikre.

Dog røg vores teori på gulvet, da jeg i spil nummer syv vandt på hesten Perfectionist - som jeg udelukkende valgte fordi jeg syntes at den var den kønneste hest på banen, ahrøm.


Dorthe er blevet nervøs! Vi er nået til sidste løb og hun har endnu ikke vundet! Kom så hest nummer 8!!!



Og YES! Heller ikke Dorthe gik tomhændet hjem!
Sikke en fantastisk dag!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv