mandag den 16. marts 2009

Begivenhedsrig søndag

Mit dårlige humør fortsatte ind i sønsdagen, omend jeg gjorde alt for at undgå det. Jeg sov til klokken 10, stod så op og lavede en dejlig morgenmad bestående af kaffe, smoothie af jordbær, banan, brombær, masser af ingefær og lime, et æg, en halv grapefrugt og min nye last - risten fuldkornsbrød med figenmarmelade og gorgonzola, nam,

Så cyklede jeg ind til Scala og var til en times dejlig yoga, hvor jeg fik strukket min ømme ryg igennem. Jeg havde så regnet med at humøret ville lette, når jeg havde fået trænet og været i bad, fået normalt tøj på (gået rundt i joggingbukser de sidste dage) og puttet lidt makeup i hovedet. Men jeg var stadig trist!!!

Tog i Cinemateket og mødte med Dorthe og købte bifbilletter før vi gik ud og hentede kaffe og muffins og gik rundt i et par timer. Ned til havnen. Jeg så Dorthes arbejdsplads. Vi grinede rigtig meget af ting som ikke skal nævnes her, og kiggede på sure par, som gik rundt med klapvogne og så ud til at kede deres røv i laser. Vi så det mest triste par, der bare gik med deres klapvogn og stirrede tomt frem for sig. Og D fortalte om hvordan hun i netto havde overhørt en samtale mellem en mand og hans veninde, hvor manden fortalte om hans og konens parterapi.

Vi stod også foran en af byens dyre ejendomsmæglere og kiggede på fine lejligheder med ovenlys og kæmpe terrasser med udsigt over søerne- Man må gerne drømme.

Så gik vi tilbage til Cinemateket, hvor vi først så verdens mest sorte film, Godards "Alphaville - Lemmy Cautions mærkelige eventyr", der mest mindede mig om Café Noir reklamen. Vi havde indtil flere grineflip.


Lemmy og Natacha von Braun.



Filmplakaten



Lemmy redder Natacha von Braun fra døden.



Den hemmelig agent, Lemmy, under cover som journalist, der laver reportage om Alphaville og Alpha 60.



Natacha von Braun med fuld tresser-makeup og fransk ynde.


Bagefter så vi en film mere, Fritz Langs "Kvinden i vinduet" fra 1944, der var noget mere tilgængelig. En spændingsfil om professoren, der fascineres af et maleri af kvinde og pludselig er spundet ind i en mordsag med pemgeafpresning til følge.

Det var en rigtig fed søndag i teorien! Træning, lækker mad, gåtur, god veninde og fede film. Ved ikke hvorfor jeg er så trist.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv