søndag den 18. september 2011

Suppetid!

Her til aften har jeg lavet suppe, uhm - den blev rigtig god! Jeg er i perioder ret glad for suppe, men de sidste par år har jeg været mindre begejstret. Jeg tror, det kommer af tiden, hvor jeg arbejdede som køkkendame i en børneinstitution. Jeg lavede mad til omkring 45 børn, hvor de fleste var vuggestueunger - og de ELSKEDE suppe. For det skal jo ikke tygges :o) Og så kom suppen for det meste sammen med min hjemmelavede brødcroutoner, som de elskede omend endnu mere end selve suppen. Jeg sværger, nogle af ungernes børste ord var "brødcroutoner"! Jeg mener, at jeg til tre stuer lavede croutoner af tre pakker toastbrød, og det blev spist op - hver gang!

Nå, men så lavede jeg jo suppe mindst en gang om ugen og blev pænt træt af det, selvom suppe kan varieres i næsten det uendelige.

Suppen i dag bestod af persillerod, kartoffel, sød kartoffel og porrer, og den blev drysset med en passe hakket persille og lidt skinke, som jeg havde sprødristet i ovnen. Nam.

Dagen i dag har været så fin. Efter Vanessa-gåturen læste jeg lidt og redigerede billeder. Så tog jeg på loppemarkedet på Jægersborggade, hvor jeg altid bliver i øjeblikkeligt halvdårligt humør, fordi der er så mange smarte og unge, smukke mennesker. Det er til at blive helt depri over. Nå, men så fandt jeg en fin turkis, prikket kjole til 45 kroner. Så steg humøret lidt ;o) Den glæder jeg mig til at have på i morgen, sammen med mine nye vinterstøvler, som jeg købte i Berlin, og en læderbælte. Derefter cyklede jeg over til FW og tog en dansetime med en af de sejeste instruktører, juhu.

Og så hjem og forberede arbejde - sprogholdet i morgen. Jeg syntes i øvrigt at timen i onsdags var en smule bedre. Tror bare jeg skal acceptere at anden time er lidt træg, fordi jeg er træt og de er endnu mere trætte, fordi de har været i skole hele dagen og klokken på det tidspunkt er 19. Er sgu også hård kost samtidig med at der sikkert er helt vildt mange indtryk og nye ting at forholde sig til for dem, fordi de har været i landet i tre uger. Synes bare altid at stemningen bliver lidt irriterende dér i anden time.

Og nu tror jeg satme det er tid til lidt lystlæsning! Længe siden!

2 kommentarer:

  1. Men hvordan laver du så de famøse brødcroutoner? :-D

    SvarSlet
  2. Hæhæ, det er nemt - men ikke spor sundt!
    Toastbrød skæres ud i passende tern, pøses til med MASSER af olivenolie og krydres med lidt hvidløg, tørret basilikum, masser af salt, lidt peber og hvad man ellers lige har af spændende sager. Og så ind i ovnen ved rimelig høj varme til de er sprøde. Nam. Uhm, nu får jeg jo helt lyst til dem!

    SvarSlet

Blog-arkiv