søndag den 8. februar 2009

Storbymus



Fordriver søndagen (og tømmermændene) med lidt nostalgi-terapi; Tom & Jerry tegnefilm på YouTube! Hurra for YouTube. Da jeg var barn kunne jeg se de samme Tom & Jerry-film igen og igen. Og det kan jeg så også nu. Det er ikke lykkedes mig at finde to af de fedeste. Den første er den, hvor Tom bliver mast af et klaver, dør og skal undgå at komme i helvede. Den anden handler om at hele køkkenet fryser til is, og Tom og Jerry står på skøjter til Tchakovskijs Sleeping beauty.

Men min aller aller yndlingsfilm er klart Mouse in Manhattan, hvor Jerry er blevet træt af landlivet og stikker af til storbyen. Musikken er meget Gerswin-agtig og storladent og billederne er fantastiske. Særligt elskede jeg scenen på højhuset, hvor han danser med nogle pynte-dukker.

Det er virkelig en klassiker!

2 kommentarer:

  1. Årh, jeg havde helt glemt den tegnefilm! Vi havde den på video hjemme ved min mormor og morfar, og det var bare det bedste! TAK for link.

    SvarSlet
  2. Åh ja, den tegnefilm er fantastisk! Den så jeg også tusind gange på betamaxen hjemme hos mine bedsteforældre.
    Kan også svagt huske den med skøjtebanen i køkkenet. Kunne være fedt med et gensyn af den også...

    SvarSlet

Blog-arkiv