søndag den 30. september 2012

Weekend med lidt lopperi

Det har været en skøn weekend! Fredag aften tog jeg ud til Marie og så gyser. Endelig skulle vi se The Woman in Black, som vi længe har ville se. Den er med Daniel Redcliffe aka Harry Potter, og det vil måske gøre, at nogen ikke helt kan tage den seriøst, men man skal ikke lade sig narre - den er PISSEUHYGGELIG! Men den havde så alle de værste elementer; udover totalt overload af chokeffekter, så var den fyldt til bristepunktet med spøgelsesbørn i gammeldags tøj, et hus, man ikke kan komme væk fra efter mørkets frembrud, antik og mekanisk legetøj og skygger i vinduerne! Jeg var ved at dø, og jeg var pænt glad for, at jeg skulle hjem til ham, jeg godt kan lide, bagefter - og ikke hjem til en tom lejlighed, uf!

Lørdag babysittede vi ham jeg godt kan lides nevø. Det var lidt som at lege far, mor og børn og var egentlig ret hyggeligt. Babyen udviklede dog ret hurtigt et symbiotisk forhold til mig - og gjorde manden temmelig magtesløs, da jeg på et tidspunkt tillod mig at gå på toilettet og overlade barnet til ham - der straks begyndte at græde og række ud efter mig. Barnet, altså, ikke ham ;o) Da vi havde afleveret babyen til forældrene, tog vi i biografen og så Moonlight Kingdom, som jeg længe har set frem til at se. Og den skuffede ikke, men var præcis lige så fin og sjov, som jeg havde håbet på. Lige hvad vi trængte til.

Tidligt i seng, da ham, jeg godt kan lide, skulle tidligt op og med et tog. Jeg selv legede sød kæreste og ryddede op i hans køkken og tog opvasken og redte seng, så han kunne komme hjem til en pæn lejlighed - han skal nemlig starte på nyt job i morgen - heldige asen. Bagefter afleverede jeg Berlin-nøgle og nød det fine vejr. Kl. var kun 9.15 og pludselig fik jeg en næsten ubærlig trang til loppemarkeder - og kom så lykkeligvis i tanke om, at årets sidste loppemarked på Onkel Dannys Plads skulle løbe af stablen. Så mod Vesterbro med mig.

Nu er jeg jo ikke verdens bedste til at stå tidligt op, så normalt ankommer jeg noget senere til loppemarkeder - og sikke et slaraffenland det er om morgenen!!!! Det svømmede jo næsten over af fine ting, men jeg havde kun 100 kroner med, hvilket nok var meget heldigt. Brugte dem alle, men kunne sagtens være blevet fristet yderligere.

Prikket peplumbluse i lyserød for 26 kroner og kjole til 30 kroner.
Kjolen er egentlig for 80er til min smag, MEN jeg kunne simpelthen ikke stå for farven og mønstret. Og så til 30 kroner... Jeg tror, det bliver fint, når jeg lige får et bredt bælte i taljen :o)


Derudover lykkedes det mig endelig at finde en saftevandskande!
20 kroner måtte jeg af med. Den rummer lige knap en liter, vil jeg tro.

Disneyfilm. Min niece er meget glad for Mickey Mouse, så hun skal have Mickeys magiske jul i kalendergave. De to andre er til mig selv. Jeg har længe haft skrevet Disneys klassikere på min ønskeseddel, men det er som om ingen tager det ønske seriøst... Jeg har i hvert fald aldrig fået nogen, og jeg synes også, de er for dyre. Men i dag fik jeg så Oliver & Co. og Bambi til en tier stykket. Og Bambien er endda i ubrudt indpakning :o)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv