onsdag den 5. september 2012

Ternet kjole

I går var jeg ude hos Rikke fra dans, fordi hun har været så sød og lovet at hjælpe mig med at sy kjole :o)
Vi skulle kigge på mit mønster, som jeg købte på Etsy for efterhånden længe siden. Jeg er VILD med den kjole.

Inspireret af en 50er-kjole, som Rikke selv lige har syet, skal min kjole være ternet. Havde overvejet røde, sorte, brune eller blå tern i mellemstørrelse, men da jeg kom i Stof2000 havde de kun en meget lys blå, som jeg ikke helt syntes passede til en kjole, som jeg påtænker at bruge i vinter, men den søde og meget hjælpsomme ekspedient viste mig, at det også fandtes i Marineblå og Kongeblå, hvor jeg først tænkte at marine ville være perfekt. Men da jeg så den på computeren med de rette tern, syntes jeg, den så lilla ud, men at kongeblå til gengæld var perfekt. Sød eksperiment ville ringe rundt og skaffe mig tre meter af den :o) Så nu venter jeg på det.

Jeg har tænkt mig, at kraven skal være hvid.

Har jeg i øvrigt fortalt om Rikkes lejlighed? Den er fantastisk! Den ligger i en af Kbhs små og skæve gader, og lejligheden passer til. Hun har indrettet den overvejende i Rokokostil med fine, gamle møbler og musikinstrumenter og smukke billeder. I køkkenet har hun fint porcelæn, som hun drikker litervis af te af. Gennemført!

Jeg glæder mig til vi skal i gang med kjolen. Nu venter jeg bare på at min pusher har skaffet mig de rette stoffer :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv