tirsdag den 18. september 2012

Om billedinspiration

Jeg lader mig inspirere af snart set hvad som helst. Musik, litteratur, film, malekunst, inspirerende mennesker - men især også af billeder. Lidt visuelt anlagt er man vist! Jeg gemmer rigtig mange billeder på min computer, men jeg elsker, elsker også to vældig smarte sociale netværk.


Jeg elsker, at man kan sortere sine billeder på forskellige boards - og følge sine favorit-pinterestere. Du installerer en knap til din browser, så du nemt kan pinne et billede, når du ser det et sted på nettet - det er vældig praktisk, for den gemmer også kilden, så du altid kan vende tilbage. Og så findes der en app til din smart phone. Det kan jeg godt lide. Så har man altid lidt lækker underholdning til en bustur. Desuden kan du forbinde Pinterest med Facebook, så du kan vise dine venner de billeder, du pinner.



Et andet lignende netværk er We Heart It
Det bruger jeg ikke så meget mere, nu hvor pinterest er blevet opfundet, men siden jeg sidst var på har de taget mange af Pinterests muligheder til sig såsom Facebook-connection, en app og at man kan opdele sine billeder i sæt. Jeg har egentlig ikke rigtig noget overblik over, hvorfor man skulle vælge We Heart It, nu hvor Pinterest eksisterer, bortset fra, at jeg godt kan lide, at man kommer direkte ind på en foto-stream med ALLE uploadede billeder, hvorimod man på Pinterest umiddelbart kun får billeder fra dem, man allerede følger. Der kan være fordele og ulemper ved det hele, ikk?



Anyways, du kan følge mig på weheartit her, hvis du skulle få lyst :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv