fredag den 28. september 2012

Lopper og genbrug på Berlinerferien

I Berlin brugte vi en del tid på markeder og i genbrugsbutikker, primært på foranledning af undertegnede. Og selv om ham, jeg godt kan lide, brokkede sig en smule over det, så tror jeg nok, at han hyggede sig mindst lige så meget som jeg :o)

Især da vi var i Kleidermarkts Garage-afdeling på Ahorn Strasse (Tæt ved ved Nollendorf Platz-stationen)...
Jeg fik ret hurtigt gennemgået de ellers helt afsindigt mange kjoler, men uden at finde noget. Ham, jeg godt kan lide, derimod, kom ud med tre skjorter og var vældig glad for sine fund.

Udover at jeg ikke fandt noget til mig selv, så var jeg ret vild med konceptet. Stor hal fyldt med tøj, særligt kjoler.Der var to sektioner - en med tøj med fast pris (jeg tror, alle kjolerne kostede 19 euro) og en anden afdeling hvor tøjet blev solgt på deres vægt for 17 euro/kg.

Der var som sagt rigtig mange kjoler, men en del af det var for firser til mig. Jeg fandt et par fine kjole, men den ene var for slidt til jeg gad, og to andre mindede for meget om noget prikket og ternet, som jeg havde i forvejen.

Men mens ham, jeg godt kan lide, tullede rundt og prøvede skjorter, kunne jeg nyde synet af en anden mand....

Klaidermarkt var kun én af mange genbrugsbutikker, vi besøgte. Og så var der markederne.


 Søndag var vi først på markedet i Mauerpark, hvor jeg købte et par skindhandsker som substitut for mit elskede elfenbensfarvede par, som jeg har mistet den ene halvdel af, og bagefter gik vi over til det langt federe marked på Arkona Platz, hvor der altid er meget sjovt at kigge på. Her købte vi ikke noget, men ham, jeg godt kan lide, faldt i svime over et par kasser med gamle amerikanske superhelte-tegneserier. Senere kom vi tilfældigt forbi et antikmarked ved Tierpark, som jeg også var på i 2007 - men desværre var de ved at lukke ned for dagen, øv øv.

Jeg fik altså ikke selv gjort mig de store loppefund på denne tur, men det gør ikke noget... For mig er det ikke det at købe noget, der betyder noget (nåh jo, selvfølgelig lidt ;o)) - jeg nyder lige så meget at gå at kigge på sjove ting....

Nå jo, jeg købte faktisk noget på et marked - en dejlig kommunistkasket, som jeg skal bruge til et kostume :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv