lørdag den 26. februar 2011

Sort Spejl



I aftes var Nanna og jeg til Late Night-arrangement i Cinemateket, hvor de viste Arcade Fire-filmen Miroir Noir.

Den var vildt fed, og man fik så herremeget lyst til at skulle til Arcade Fire-koncert, haha.
De er er nok i virkeligheden et af mine yndlings nyere bands. Jeg ELSKER den energi der er i musikken, forsangerens stemme, violin-pigerne.

Jeg kan tydligvis huske første gang jeg hørte dem. Det var inde på Universitetsradioen, hvor Nanna og jeg skulle være værter sammen og jeg led frygtelig meget af ulykkelig kærlighed. Jeg tror det må have været i september 2005, og Nanna sagde "Vi skal spille Arcade Fire, kender du dem? De er canadiske og har lavet et album der hedder Funeral", og så spillede vi nummere Haiti.

Jeg har desværre kun hørt dem live EN gang - og det var på Roskilde i 2007, regn-året. Hele ugen var gået med regn og torsdag, hvor festivalen skulle åbne, sad jeg nede i lejren sammen med de andre og bandede og svovlede over vejret. Men så blev det endelig tid til at komme ind på pladsen og vi gik i samlet flok ned til Grøn Scene og stod oppe foran og hørte et brag en Arcade Fire-koncert. Damn, det var fedt!

Da jeg i efteråret mødte min daværende kæreste, Jonas, kan jeg huske, at han skulle til Arcade Fire, næsten lige da vi var begyndt at skrive sammen på Elitedaters, og jeg sagde, at han skulle sende mig en tanke, år de spillede min yndlingssang, den hvor de synger HEY! (No cars go).

Åh, jeg gad godt, at de skulle spille på Roskilde igen - hvor kunne det bare være fedt!!!!

Nå, nu venter dagens træning, og bagefter skal jeg hjem og pakke lidt sager. Tager nemlig hjem til mine forældre resten af weekenden, hvor jeg har tænkt mig at lave fødselsdagsmiddag og spille en masse Kinect. Maria kommer også til fødselsdagsmiddag i morgen.

Hav en dejlig weekend, du som læser med! Møs.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv