tirsdag den 19. juli 2011

Polkapannecotta

Jeg har vist fået ny yndlings-madblog! Jeg har altid været glad for Newyorker og en række andre danske madblogs, men denne her er svensk! Skribenten hedder Madeléne og hun laver en masse spændende, men ikke alt for kompliceret mad - især glæder jeg mig til at kaste mig over hendes dessertopskrifter.

Og netop dét gjorde jeg i fredags, da jeg fik min London-boende veninde, Ditte, til middag. Jeg havde nemlig fundet en opskrift på Polkagris-Pannecotta! Polkagrise er de der rødhvidstribede bolcher, som vi alle elsker. Desværre var desserten ikke rød og hvid-stribet, men den smagte rigtig godt. Og man skulle bruge meget få ingredienser.

Hvid chokolade, Polkachokolade fra Marabou, fløde, et æg og husblas - Fem ingredienser til en dejlig dessert.


Først laver man selve polkapannecottaen. Chokolade og fløde smeltes sammen, husblas udblødes og røres i massen - hældes på glas og stilles på køl.


Da pannecottaen var stivnet, lavede jeg så hvid chokomousse. Chokoladen smeltes over vandbad. Fløde piske og æg piskes. Det hele vendes sammen. Hældes over polkamassen og stilles på køl igen.

LÆKKERLÆKKER!

2 kommentarer:

  1. Med mit forhold til polkagrise, så bliver jeg da nødt til at teste den her opskrift! Uuuuhm!

    SvarSlet
  2. Klart du skal! Og tjek lige damens blog ud - for det var ikke den eneste opskrift med polkagris! Blandt andet kiggeede jeg lidt langt efter en opskrift på polkagris cheesecake, hvori der også indgik marshmallow fluff, som jeg ELSKER!

    SvarSlet

Blog-arkiv