tirsdag den 26. juli 2011

Kolonihave-hygge

Torsdag aften tog jeg toget til Nyborg, hvor min kusine, Petra, samlede mig op i hendes mors bil - for at køre os til Svendborg. Her skulle jeg tilbringe weekenden sammen med hende i hendes sommerhus. Hun er arkæologstuderende og arbejder om sommeren på museet i byen, og da hendes øvrige familie bor i byen, har kun købt sig et fint kolonihavehus, som hun opholder sig i om sommeren.

Nå men, det regnede. HELE weekenden. Petra havde sat en pavillon op i haven, sat en lampe fast, pyntet med dug og blomster i vase, så de fleste nætter sad vi derude, pakket ind i tæpper, og drak vin og spillede spil. Det var helt utroligt hyggeligt :o)

Dagene gik med at sove længe, drikke kaffe, gå i antikbutik, kigge i byen, spise kage på café og sludre. Og vi behøvede slet ikke at lave mad, for fredag aften havde min fætter, Petras storebror, inviteret os til middag hos ham og hans kæreste og deres helt utroligt søde barn i deres flotte og selvbyggede hus. Dagen efter havde Petras storesøster, hendes mand og deres tre børn inviteret os på mad, selvom de lige var kommet hjem fra campingferie samme eftermiddag.

Weekenden fik hurtigt ben at gå på - og selvom det var ærgerligt, at vi ikke kunne sole os i haven, så var det egentlig meget hyggeligt at hygge med tæpper og spil, mens regnen trommede :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv