søndag den 28. november 2010

Tivolitur og nattens oplevelser

I fredags skulle jeg have passet min niece, men det lille skravl var syg, så hendes mor blev hjemme fra julefrokost. Og så skrev Marie og spurgte om jeg ikke ville med i Tivoli og drikke gløgg - og noget jeg ville mere var der vist ikke :o)

Ret hurtigt fandt vi kæmpeklejner (det er lidt sådan nogle jeg skal lave) og det elsker jeg.



Jeg elsker træerne med al lyset på - så smukt!


Det syntes Marie også, sagde hun, så jeg ved ikke helt hvorfor hun ser så angst ud her.

Men hun blev glad igen da hun fik gløgg og æbleskiver :o)

Nams!


Jeg elsker nisseland. Som jeg fortalte Marie, så var jeg ikke til at hive forbi et vindue med nisselandskab med mekaniske dukker, da jeg var barn. Det var det meste fantastiske, syntes jeg. Og jeg synes det faktisk lidt endnu.




En dejlig dag! Men vi glemte at se den falske kælkebakke. Pludselig blev det for koldt og vi ville hjem.

Nu er det søndag. Jeg har sovet længe fordi nogle psykopater i opgangen gjorde umuligt for mig at sove. Jeg endte faktisk med at ringe til politiet fordi den ene tæskede den anden. Ogjeg sagde til dem, at det ikke var i min opgang, men naboopgangen og at jeg anbefalede at de lige tjekkede hvilken lejlighed ved at køre forbi og kigge på bagsiden af huset.
Men det gjorde se selvfølgelig ikke. De sendte to knøse, der var halvt så gamle som mig (nå ja, måske ikke, men de var i hvert fald skide unge) som troppede op i MIN opgang. Og så holdt al råben og kasten med møbler op tre minutter inden de ankom. Så ringede de på hos mig og troede nærmest ikke på mig, for de havde "stået i fem minutter og lyttet og der var ikke noget". Nej, I stod så IKKE i fem minutter, men to - og ja, det holdt op lige inden I kom. Og de havde naturligvis ikke tjekket hvilket vindue der var lys i. Amatører.
Og jeg ved godt, det er plat, men jeg kan ikke lide, at de kommer op hos mig. Ligesom den gang med psykopaten, der tæskede sin kæreste på 3. For hvis det vitterligt ER en psykopat, der så kan høre, at de taler med mig (jeg var ikke 100 på at det ikke var min egen opgang) og han sp bagefter bryder ind i min lejlighed og slår mig ihjel som hævn. Ja, jeg er paranoid.

Nå, det tog mig så tre timer at falde i søvn igen bagefter. Så jeg kom ikke op og lufte hunde, som planlagt, og nu har jeg dårlig samvittighed. Bliver så første onsdag igen.
Nu vil jeg drikke kaffe og så tage til træning inden jeg skal i cinemateket med Dorthe og se The Big Lebowski og en Joan Crawford-film. Totalt hygge.

4 kommentarer:

  1. Åh ja, må simpelthen derind næste weekend, det er et jule-must! ;-D

    Kig forbi min blog, og tilmeld dig ugens GIVEAWAY, et lækkert USB-smykke fra Kähler Design! ;-D

    http://ashopaholicisloose.blogspot.com

    SvarSlet
  2. Ja afsted til Tivoli med dig - og husk kæmpeklejnen!

    SvarSlet
  3. Billederne er blevet supergode! Selv dem, hvor jeg er med og ser fjoget ud, haha.

    Jeg får helt kæmpeklejne-cravings. Godt jeg har mit årskort.

    /marie

    SvarSlet
  4. hæ ja, jeg må også lige forbi en af dagene og have stillet kæmpe-klejne-sulten.

    SvarSlet

Blog-arkiv