onsdag den 24. november 2010

Dogwalking & Guilty Pleasure!

Sidder netop og tager tilløb til at lave aftensmad. Er lige kommet hjem fra og er ved at dø efter at have holdt mig i den russiske isvinter, brrrr. Damn, det er blevet koldt!

Det har været en god dag! Stod op og bagte boller af en dej som jeg havde rørt sammen i aftes. Følte mig meget overskudsagtig. Kværnede bønner af min nye kaffe og lavede verdens hidtil stærkest sete kaffe, tror jeg. Men den var god, jeg hader sådan noget tynd sjapkaffe. Og så tog jeg mod dyreinternatet for at gå med hunde. Gik med tre hunde : Sigurd, en lille grimrian af en bastard af noget der lignede en chihuahua og noget fransk bulldog. Grim, men rigtig sød med sin strittende ører. Så gik jeg med en såkaldt muskelhund. Vildt sød basse, ikke specielt gammel, tror jeg. Men ender sikkert med at blive aflivet, hvis den bliver racebestemt til at være en af de forkerte racer. Så gik jeg og hylede lidt over det. Kan simpelthen ikke have sådan noget, øv. En sund og rask og glad hund. En kugle for panden. Den havde i øvrigt ikke noget navn, så jeg gik og kaldte den ved dens burs navn. Til sidst nåede jeg også en tur med en lille nyindkommen svensk gårdhund. Den var lidt ked af det, men det må da også være traumatisk bare at blive efterladt af sin ejer. Så kunne jeg tude lidt mere over det. Også vildt sød.

Efter hundeluftningen skulle jeg skynde mig tilbage til byen og mødes med Nanna på Din Nye Ven. Var rigtig hyggeligt at se hende - og så drak vi gløgg.

OG nu er jeg hjemme og ser frem til kulminationen på min ultimative guilty pleasure - Danmarks næste Topmodel - der er finale i aften, uhhhhh. Egentlig var Isabella nok min favorit, men hun røg ud i sidse uge. Nu er der fire tilbage - selvom jeg lidt har på fornemmelsen at de godt kunne finde på at hive Elise ind fra sidelinjen. Hende kan jeg ikke rigtig have... Må nok alt i alt heppe på Caroline, selvom jeg ikke er specielt pjattet med hende.
Det er sandelig godt at have noget ligegyldigt hejs at gå op i på sådan nogle mørke og triste aftener :o)

Nå. Det var det aftensmad. Tænder lidt for P1 og får revet noget rødbede, haj haj!

3 kommentarer:

  1. På hvilket internat går du tur med hunde? Jeg har selv gået med to dejlige hunde, men deres ejere er lige flyttet.

    Jeg kan godt forstå man kommer til at fælde en tåre af og til. :(

    SvarSlet
  2. Det er på dyreinternatet i Rødovre. Man skal komme til et infomøde derude inden, og det er den sidste torsdag i hver måned (mener jeg). Jeg er først lige startet, men det er søde folk - og søde hunde!

    SvarSlet
  3. Mange tak for info! Det må jeg lige undersøge nærmere, når jeg engang har afleveret min BA-opgave. :)

    SvarSlet

Blog-arkiv