onsdag den 17. november 2010

Hvilket sammentræf

For 4 år siden købte jeg en bog til en veninde, som netop var blevet mor. Jeg faldt for bogen pga. dens fine illustrationer, og fordi historien var så sød. Om en ensom hund, der tager til Grønland for at finde sin fætter, der er slædehund. Den møder så forskellige dyr, som den spørger om vej, og er skrevet på vejr. Sådan at hvert møde med et nyt dyr starter noget i retning af "Hej, du er, har du set min fætter? Han ligner mig, bare uden pletter".

Det var min mening at jeg ville købe en mere til mig selv, men da jeg kom forbi butikken igen, var der ikke flere. Jeg kigger hver gang jeg er der.

Anyways, indtil i sommer havde jeg ikke set den veninde i flere år, og det viser sig, at hendes, nu to, børn elsker bogen. Jeg læste den højt for dem, sidst jeg var der.

I dag var jeg så på biblioteket, og da jeg kom ud derfra, stod der to søde teenagedrenge og solgte postkort til fordel for grønlandske børn - og genkendte straks motivet på første kort. Det var et af motiverne fra bogen.. Så jeg købte en pakke og ha nu tre julekort med billeder fra bogen. Så fine!!

Illustratoren hedder Bettina Kofmann og hun har lavet en bog mere i stil med Har du set min fætter. Nu skal jeg nok få skaffet de bøger!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv