onsdag den 15. september 2010

onsdagsliv

Er meget stolt af mig selv.
Har slet ikke indtaget noget usundt i denne uge indtil videre! Ja ok, jeg ved godt, det kun er onsdag. Har lavet en realistisk plan med mig selv, der hedder nul chokolade og kage i hverdagene (mandag-fredag, så lørdag og søndag er det evt. tilladt) og nul alkohol i hverdagen (højst fredag og lørdag) - det har jeg faktisk overholdt siden 1. februar, så det er egentlig ikke noget nyt... Må gøre et eller andet, når nu 5-7 timers træning om ugen altså ikke er nok for mig til at tabe mig (men jeg alligevel tager på - What the GRGRRFDBFKKT€#€€€€). Da jeg spiser ret så sundt udover kage, så må det jo være dér skoen trykker.

Har været hos min forældre siden i går aftes - min mor vil prøve at fikse fuglekjolen i starten af næste uge, hurra, det mente hun godt hun kunne ordne.

I øvrigt var jeg i bio og se Jeunets Micmacs i går eftermiddags - den var vildt fin! Og meget skør. Men jeg elsker altid hans persontegninger.

Filmen handler om Bazil, der en sen aften sidder på sit job, en videobiks, da en kugle fra et væbnet opgør rammer ham i panden og bliver siddende i hans kranie. Kirurgerne slår plat og krone og vælger at lade kuglen sidde - men fare for at han kan falde død om hvad dag det skal være. Dertil skal det lige siges, at hans far, da Bazil var en lille dreng, blev offer for en landmine - men en psykisk nedbrudt mor og et børnehjemsophold til følge.

Efter skudepisoden er Bazils lejlighed blevet lejet ud til en anden, hans ejendele er spredt for alle vinde og hans job i videobutikken er overtaget af en anden, så han ender på gaden. Efter lidt tid bliver han adopteret af en højst aparte forsamling ekcentrikere (øhm, hvordan staver man til det?), der bor i en hule på en losseplads og laver mærkelige dimser ud af skrot. Her finder man blandet andre et slangemenneske, en pige med rainman-evner udi målinger og en opfinder.

Bazil er temmelig sur på Frankrigs våbenindustri, der har været årsag til alt ondt i sit liv, og da han beslutter sig for at hævne sig, slutter hans nye familie sig til hans plan, der involvere finurlige påfund og mærkelige opfindelser.


Du skal helt klart gå ind og se den!
Vi var kun fem mennesker i biografsalen, ha ha, meget intimt.

5 kommentarer:

  1. Virkeligt sejt med kageprojekt!

    SvarSlet
  2. Hej du,
    jeg vil bare lige sige at jeg slet ikke spiser sukker og har ikke gjort det i et år nu. Og jeg taber mig forsat. Jeg motionere ikke sådan ægte, cykler bare rundt du ved. Jeg er typen, der tager på bare jeg kigger på en kage eller lækker lille klat ketchup.
    Så måske skulle du prøve at droppe sukkeret helt? Altså ikke mere købe brød med sukker(der er sukker i så meget købebrød), ikke sukker i kaffen, ingen slik osv. Jeg spiser sukker, når jeg er til fødselsdag, det er alt. Og det er en lækker treat at kunne gufle til fødselsdage.
    Jeg har før været af sukkervognen i to år, og der tabte jeg mig også så fint. Og mit humør bliver meget bedre uden blodsukkercrasiness udsving.
    Bare et forslag, der lige blev lidt langt.. :)
    Filmen ser spass ud, den vil jeg også se!!!!!

    SvarSlet
  3. Tak for forslag!
    Heldigvis har jeg mange gode vaner - jeg spiser næsten ikke brød, og det jeg spiser bager jeg selv. både af boller og rugbrød. Så ved jeg nemlig hvad der er i ;o) Jeg har aldrig brugt sukker i te eller kaffe. Jeg har i øvrigt heller aldrig spist smør på brød. Vingummi, bolcher og lkridser spiser jeg faktisk heller ikke. Mit eneste reelle problem er kager og chokolade. Det har jeg til gengæld så et afhængighedsproblem med ;o)

    SvarSlet
  4. Jamen det er jo også mega lækkert! Jeg spiser næsten heller ikke slik, da jeg er vegetar og der er dyr i meget af det. :) Og jeg havde godt en fornemmelse af at du spiser ret så sundt! :)
    Hjemmebagning er også så rart. Apropo må jeg hellere tjekke til mine boller i ovnen! happy torsdag!

    SvarSlet
  5. Uh, god bollebagning! Jeg skal have gang i en rugbrødsdej inden jeg skal ud og cykle i møgblæsten! Hav en god dag :o)

    SvarSlet

Blog-arkiv