onsdag den 22. september 2010

I dag har jeg været til min første undervisningsdag på mediehøjskolen. Det var edderhyggeligt. Så rart at stå op og køre et sted hen, for at sætte mig med min computer og en masse kaffe (der er kaffemaskine lige uden for vores dør) og høre på en klog mand - og lave et par opgaver.

Jeg lærte ikke ligefrem noget nyt i dag, men jeg er sikker på at det kommer. Og folk var drønsøde. Især de tre, som jeg har dannet studiegruppe med.

Jeg skal lave en blog som eksamensprojekt. Hmm. Men kan ikke helt finde på hvad. Her skriver jeg jo bare... om alt. Rat og krat, som man siger. Denne nye skal være lidt mere vinklet. Folk vil skrive om sådan nogle fine og seriøse ting, mens alt jvad jeg kan finde på er fjollet og useriøst. Mit eneste lidt seriøse bud er vores nye radioprogram, og det er måske meget fint, for det ville jeg lave i forvejen. To fluer med et smæk.

Men dagens kedelige oplevelse er, at jeg fik mail om at sprogskolen meget gerne ville tilbyde mig timer - endda to hold (otte timer om ugen)! Men tyve minutter inden jeg fik den mail, fandt jeg ud af at jeg ikke må tjene penge mens jeg er på det her kursus. Fordi det ikke tæller som dagpenge, det jeg får, men uddannelsesydelse til et fuldtidskursus.
Dammit. Men har skrevet til dem, at jeg vil være meget interesseret, når mit kursus er færdigt, hvis de skulle stå og mangle til andre hold.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv