onsdag den 11. november 2009

God karma, positivitet og Oreos

Har en besynderlig og anmassende craving efter...

OREOS! Uhm. Det værste er, at jeg var inde et sted, hvor de havde dem, tidligere i dag. Men jeg kom lige fra træning og tænkte "nu er jeg jo sund, så nejnej", men det kan jeg så bøde for nu. Har prøvet at spise blåbær, men det sjovt nok ikke trangen.

Fik skrevet til Bløde Læber i dag. Det er nu... seks timer siden (men hvem holder regnskab) og jeg har endnu ikke hørt fra ham.
Ok, jeg var fremme i skoene. Jeg tog en chance. Og chancer er ikke noget man får, men noget men tager. Så jeg tog en chance, og det er der intet ondt i. Og han bliver sikkert bare smigret.
Men jeg skød nok lidt over målet. Selvfølgelig svarer han ikke...

Er lidt ked af job for tiden. Eleverne er så negative. Jeg kommer altid glad og positiv ned i klassen, men bliver så ramt af en mur af negativitet. Jeg som plejer at prædike "god karma og positivitet" for dem... Og så bliver jeg også ramt af negativiteten. Ingen af klassens lærere kan holde dem ud lige for tiden, og jeg føler, at det falder tilbage på mig. Fordi jeg er deres klasselærer og har ansvaret for dem et eller andet sted... Det gør mig frustreret og ked af det.
I dag tog jeg en snak med dem - og det var faktisk godt. Der var en del syge, men det gjorde at man rent faktisk kunne holde støjniveauet på et rimeligt niveau. Vi fik snakket lidt om tingene og lovede hinanden at gøre os umage med at være mere positive. Så det blev faktisk tre rare timer med klassen. Og jeg ved godt, at de ikke en gang er slemme i mine timer - det er MEGET værre for nogle af de andre lærere... Men igen : så får det mig til at føle mig skyldig.
Nå. Jeg vil i hvert fald gøre mig umage med positiviteten.

3 kommentarer:

  1. Du er sej!!! Hvis man ingen chancer tager, så sker der jo heller ikke noget og jeg har også altid selv taget den slags chancer - faktisk er det vist grunden til at jeg fik hapset ham jeg i dag er gift med, så bliv ved med at tage chancer, jeg hepper på dig!!! :)

    SvarSlet
  2. Tak! Men jeg har jo ikke fået noget ud af at tage den chance - han har jo ikke svaret :o(

    SvarSlet
  3. Ja ja men du tog chancen og det er SEJT!!! Hvis han så viser sig at være en mandsling, så er det hans problem. Synes at du trængte til et skulderklap og lidt opbakning og det har du hermed fra mig af.. (og så krydser jeg da selvfølgelig fingre for, at han tager sig sammen og i det mindste svarer)

    SvarSlet

Blog-arkiv