tirsdag den 28. juli 2009

Tilbage

I denne uge er jeg vikar på min gamle arbejdsplads. Det er i en børneinstitution, hvor jeg både har været medhjælper og køkkendame. Min uge her er primært i køkkenet, men i dag eftermiddag og i morgen har jeg også været på "stue".

Det er SÅ hyggeligt. Og der er ingen børn, så det hele går hurtigt og let som en leg. I dag bagte jeg rosinboller, og lavede frikadeller med ovnkartofler. Senere bagte Michelle og jeg vafler til hele huset. Men meget af tiden går også med at sludre med mine søde, gamle kolleger - det er så fedt, at se dem igen. Og "mit" køkken er stort set som da jeg forlod det for snart to år siden : Selv mine tegninger fra ungerne hænger der stadig med "Til Natascha".

De børn, som var små, da jeg var der, er blevet store unger... de kan godt huske mig, og er glade for at se mig. Resten af børneflokken består af næste led i søskendegenereationen - børn, som lige var blevet født, da jeg stoppede. Og nu render de rundt og kan sige ord.

Et par citater fra dagen:

"Vil du ikke nok tage mig ind på græsset og kilde mig?" (Max, 4 år - nu med briller, SÅ cute).

Pæd.Medhjælper: (til mig) "Du er rigtig blevet Klaras yndlingslegetøj!"
Klara: "Det er fordi du er sød"

Mig:"Nå Bianca, er Leonard så glad for at gå i skole?"
Bianca: "Nej, for nogle af pigerne vil gerne se hans tissemand".
Mig: "Nå. Jamen, det må da også være irriterende".

Mig: "Petrine, du har jo en storesøster som hedder Eline"
Petrine: "Eline"
Mig: "Ja, Eline".
Petrine: Mor!"
Mig: "Ja ja, du har også en mor".
Emma: "Og mig mor!"
Mig: "ja ja, du har også en mor, Emma".
Freja: "Os' mig mor!".
Mig: "Freja har også en mor, ja".
Freja: "Og faaaaaar!"
Mig: "Også en far, ja. Han er på arbejde"
Petrine: "Mig os far arbejde!"
Mig: "Ja Petrine, din far er også på arbejde"
Petrine: "Og mor arbejde!"
Mig: "Ja, mor er også på arbejde. Hun kommer senere".
Freja: Og far... Og mor... Og arbejde.
Mig: Er din mor og gar OGSÅ på arbejde?
Emma: Min mor! Og arbejde!"
(Og den samtale kan så fortsætte i AL uendelighed).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv