onsdag den 20. januar 2010

Meditation og uvejr og rugbrød

Jeg er lige kommet hjem efter en times yoga efterfulgt af en halv times meditation. Det var dejligt. Under den guidede meditaion kom jeg sådan til at tænke på i sommer, da jeg var på yogaferie på Lesbos. En af dagene var vi en lille gruppe ude at vandre. Vi gik på nogle bjerge langs vandet og ville ende i en lille havneby. Ude over havet fulgte et uvejr os tæt i hælene. Vi kunne se regnen og de glimtende lyn.
Vi havde gået i nogle timer, da uvejret fik indhentet os. Vi havde på hele turen ikke mødt et eneste menneske eller hus. Men lige da uvejret brød løs var vi ud for en lille taverna, hvor vi søgte ly. Det var en fed dag.

Et lille citat fra "selvhjælpsbogen" jeg læser:

Jeg er, hvem jeg er i dag, som et resultat af de valg, jeg traf i går.

Det skal minde mig om, at jeg selv har et ansvar for de ting som sker, og for de ting, som jeg gerne vil have til at ske. Og ikke mindst at jeg ALTID kan vælge en anden vej og ændre morgendagen.

Nu drikker jeg kaffe med mælk og vaniljesirup, venter på at mit æg er kogt færdig - og har rugbrød vers. 2 i ovnen - wish me luck!!! Det SKAL lykkes denne gang :o)

Om et par timer står den på gåtur i sneen med Katrine & Kathrine.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv