tirsdag den 5. april 2011

Landsindsamling for Kræftens Bekæmpelse

I søndags havde jeg en aftale med Dorthe, Søren, Nanna og Stine om at vi skulle ud og samle ind til Kræftens Bekæmpelse. Vi havde alle tilmeldt os Ydre Nørrebro-området, da det er dér Dorthe & Søren bor. Og de inviterede nemlig efterfølgende på sen frokost.

Men for mig startede formiddagen hos Nanna, der havde inviteret på morgenmad - nybagt boller, friskpresset rødebedejuice og kaffe - hyggeligt!
Nanna og hybenmarmelade.


Smuk Nanna.



Derefter var vi klar til at forcere opgange og trapper! Nanna var chefindsamler i vores tomandsgruppe og havde dermed ansvar for bøsse og taske ;o) Vi fandt hurtig en arbejdsdeling - jeg ringede på dørklokkerne og så skubbede Nanna døren åben og gik forrest op. Så skiftedes vi lidt til at banke på, Nanna førte for det meste ordet, mens jeg havde ansvaret for brochurerne der skulle ind til de ikke-åbnede døre. Nanna åbnede for brevsprækken, og så puttede jeg brochuren ind. Team Work, når det er bedst!!!!!


Så skulle vi have talt pengene! Jeg gættede på 692 kroner mens Nanna var mere optimistisk og gættede på over 800 kroner.
Men ingen af os havde ret! Vi havde samlet 1075, 50 kroner! HURRA!


Hjemme hos det søde værtspar sammenlignede vi resultater. Dorthe og øren fik mest med over 2000 kroner! Men vi havde altså også en hel del opgange, som vi slet ikke blev lukket ind i :o( Hele seks, mener jeg.


Uhm, lækker forret!!!!


Dorthe havde også bagt muffins.


Efter mad, kage og kaffe gik vi helt kolde af træthed. Stine var så træt, at hun begyndte at vrøvle og sige søde ting :o)

I dag - to dage efter - er min lægge HELT smadrede af at gå på trapper! Jeg er rimelig skuffet over min læg-form, for SÅ mange opgang havde vi jo altså heller ikke, men mere skulle der åbenbart ikke til.

6 kommentarer:

  1. Jeg turde ikke åbne, da det bankede, for jeg havde glemt, at det var indsamlingsdag, og jeg troede, at det var en indbrudstyv (der bankede på, venligt). Så jeg løb bare over i et hjørne i stuen og var ved at tisse af skræk, sådan en bangebuks er jeg. Men sejt, at I fik samlet så meget ind! Tak for sidst, det var så hyggeligt:)

    Ditte

    SvarSlet
  2. I er seje, og tænk alt det hygge i har omkring det! Jeg bryder mig virkeligt ikke om at stemme dørklokker, men jeg giver gerne når i kommer forbi.
    Men der kom slet ikke nogen og bankede på.. Så jeg behøver ikke blære mig med at være mere modig end Ditte! ;)

    SvarSlet
  3. Hov? Hvad er det grønne, lækre stads på billedet med forret? Gi' noget! Mindst en opskrift!

    SvarSlet
  4. Uhm, det smagte SÅ godt! Men det var ikke mig, der lavede det, så en egentlig opskrift har jeg ikke, men jeg spurgte naturligvis selv til hvad det var, så jeg kunne gøre kunsten efter - det består af avocado,asparges, dild, citron og olivenolie :o) husk stenbidderrogn til - god appetit ;o)

    SvarSlet
  5. Ååååh forretten OG småkagerne ser lækre ud !!! :)

    Nesta,
    http://neonstars.blogspot.com/
    _

    SvarSlet