fredag den 11. december 2009

Russian Red

Jeg har en læbestift, som jeg er meget, meget glad for! Macs Russian Red... Jeg bruger den altid, og den er fast inventar i min taske.
Men i lørdags lånte min veninde, Maria, den... Og kom til at tage den med hjem. Og i den forbindelse er det gået op for mig, at jeg åbenbart er BESAT af den læbestift!
For i nat drømte jeg ikke EN, men hele TO gange om den. Og det var ikke rare, positive drømme, nej nej. I den første drøm spurgte jeg Maria om det var ok at jeg kom og hentede den på hendes job (noget vi i går aftalte i det virkelige liv, fordi jeg skal bruge den lørdag). Men så sagde hun, at det var ikke sikkert, jeg kunne det, for hun havde lovet at låne den til Louise Saaby, en pige som vi gik i paralelklasse med i gymnasiet. Som ingen af os har haft et nævneværdigt forhold til, skal det lige siges. Først blev jeg forbavset, men så blev jeg rasende! MIN læbestift!!! Jeg flippede mere eller mindre ud - men hun kunne ikke forstå, at jeg var vred over at hun ville låne den til Louise S, hun havde da i det mindste ikke ville låne den ud "til Pelle eller Jacob Saaby" (to drenge fra vores klasse). Hvor sort er det?????

Der sluttede drømmen mere eller mindre.

Bagefter var jeg i Stenløse Center (derude jeg kommer fra), hvor min mor kom og forlangte sin læbestift tilbage... Det var hendes. Først stillede jeg ikke rigtigt spørgsmålstegn ved det, men så begyndte jeg spekulere. Og jeg var temmelig sikker på at Russian Red var MIN læbestift. Til sidst blev ejerskabet vist lidt tvivlsomt, for min mor brugte argumentet "du har jo så mange andre røde læbestifter". Hvilket dog er sandt...

Hvorfor alle de drømme om min yndlingslæbestift??!? Hvad er det liiiiiige den repreæsenterer i min underbevidsthed (død over dem som siger fallos, haha)? Jeg synes, det er lidt sært. Sikkert guf for en psykoanalytiker. Jeg nøjes med at undres og underbevidsthedens mysterier.

Til slut et billede af mig og Russian Red.

1 kommentar: