mandag den 21. december 2009

Favoritmorgenmad!

Jeg har fået ny yndlingsmorgenmad, inspireret af noget jeg fik på verdens hyggeligste café i Greenwich, London i oktober : Ristet fuldkornstoast med ristede svampe med marinerede artiskokhjerter og friskrevet parmesan. MUMS, siger jeg bare! Det smager himmelsk og giver den perfekte start på dagen.

Her serveret med en kæmpe kop stærk kaffe med minimælk, en halv pink grape og en stor smoothie af banan, skovbær, en slat friskpresset appelsin, yoghurt og utroligt meget ingefær, der gør den skarp og opkvikkende!

Rist en skive fuldkornstoast brød og top med masser af ristede svampe. I slutningen afristetiden tilsættes marinerede artiskokhjerter fra glas (jeg bruger Svansøs) og friskrevet parmesan, der lige akkurat skal smelte, så blandingen bliver dejlig mushy!

Hvis morgenmaden skulle gøres HELT perfekt, så skulle jeg også lige havet stykke ristet brød med gorgonzola og figenmarmelade, og måske et perfekt kogt æg :o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar