fredag den 18. december 2009

Gys & Gru

Havde lidt overvejet at tage til noget KlimaKlezmer og danse her i aften, men ombestemte mig i eftermiddag, da jeg gik hele vejen ind til Dorthes job - en del af vejen langs med vandet. Var ved at dø af kulde i lårerne. Mistede fuldstændig lysten til at skulle ud igen - nogensinde! Så nu sidder jeg på min sofa og har lyst til at se gyserfilm... I sidste uge genså jeg Poltergeist II med Marie, men den var dog noget mere uhyggelig i 80erne. Dog har den sine scener.

Fik lyst til at lave en liste over mine yndlings gyserscener :o)

1) The Orphanage (børnehjemmet)
Scenen, hvor hovedpersonen prøver på at få sine gamle venner frem, som nu er børnespørgelser, ved at lave den bankeleg, som de legede som små. Sååååå spooky! Har ikke kunne finde scenen isoleret, men her er traileren.



2) The Others.
Scenen med dødebillederne. Megaklamt og så uhyggeligt!



3) Salems lot.
Filmen er fra 1979 og egentlig ikke særlig god. Bygger på en novelle af Stephen King, som jeg var meget stor fan af som barn. Har utallige gange haft mareridt om den her scene med den ulækre lillebror, der prikker på ruden.



4) Poltergeist II
Kane har hjemsøgt mig siden jeg så filmen som barn. Her i en utrolig ringe udgave - og med spanske undertekster.



5)What lies beneath.
Endnu en lidt dårlig film, men jeg var ved at dø, da jeg i biografen så scenen, hvor Michelle Pfeiffer vender sig et øjeblik, og så er badekaret fyldt, uuuuhhhh.



6)The Shining (Ondskabens hotel).
Ja, jeg siger bare REDRUM REDRUM!!!!



7) Ondskabens Kirkegård.
Endnu en Stephen King. Den her scene er klippet sammen og lidt lang - men mega mega klam. Husker den så meget fra min barndom.



8) The Ring.
Do I need say more???



9) Indiana Jones - Raiders of the lost ark.
Den famøse scene, hvor arken åbnes. Ok, det er ikke en gyser, men scenen er sgu da scary!



10) Poltergeist II - igen!!!
The Vomit Creature Scene taler vist for sig selv...




Egentlig er det lidt skræmmende (ha ha), hvor af de uhyggelige scener, der involverer børn. Hmm.

1 kommentar: