tirsdag den 13. oktober 2009

LONDON BABY

Billeder fra min miniferie i London... Ankom onsdag aften efer job... Mødtes med Ditte og tog straks ind på en pub og drak noget vino. Dejligt! Udenfor stod regnen ned i stænger. Typisk London...
Næste morgen var himlen klar og blå. Jeg tog en morgentur i nærområdet (Greenwich) med en kop kaffe... Det var så hyggeligt at gå tur i parken, kigge på de legende hunde og hilse på folk. Og nyde den fremragende udsigt :o)


Et lille egern ved det musikvidenskabelige fakultet....
Tog ind til byen bagefter, hvor jeg var i Topshop i TO timer. Prøvede uendeligt meget tøj, men købte kun en lilla nederdel. Derefter var det tid til kaffe og kage. AHH!! Sådan holder man ferie!
Mødtes med Ditte senere på dagen. Vi spiste italiensk og gik derefter i biffen og så (500) days of Summer.
Jeg havde lyst til Seafood eller pasta.... Men fik begge dele - hurra!!! :o)

Musik
Næste dag tog jeg til Camden, hvor jeg skulle mødes med Rie, der kom op fra Brighton. Mens jeg ventede på hende, så jeg denne Sex Pistols Taske stå helt alene ved en skraldespand. Da jeg kom tilbage for at tage et billede af den, stod der sto svært fine mænd ved den. Sådan nogle i pænt jakkesæt, omkring de 50 år. Da de skal til at skilles, siger den ene til den anden : "Is that your bag?" - Hvilket det tydeligvis ikke var!! Jeg var ved at dø af grin... Man skulle nok have været der.

Glædeligt gensyn med Rie! (Det er jo også over to uger siden jeg sidst så hende).
Det fejrer man da lige med en stor øl eller to inden man skal ned på markedet og shoppe....

Efter at have købt en pailletbluse i Camden var det tid til endnu en øl på en pub. Her fandt vi ud af at buffalos lever i bedste velgående.

Farver.
Efter Camden tog vi ind til byen og high street shoppede... Og så på pub, hvor vi delte en flaske vin og ordnede verdenssituatioenen inden vi fortsatte til Carnaby Street, hvor jeg lettere beruset fandt de sko jeg længe har ledt efter!
Derefter ud og lede efter et sted at spise. Det var ikke nemt at finde et sted vi havde lyst til, så det blev lige til endnu et stop på en pub og en stor øl. Her mødte vi en bil-fyr med skiftende bluser (?) og en amerikaner, som syntes, jeg blev lige lovlig filosofisk, da jeg spurgte ham om han troede på skæbnen eller på tilfælde.

Man bliver så filosofisk af alkohol og shopping.

Endelig fandt vi en resstaurant. Italiensk. I Chinatown.

Uhm, lidt vin til maden.

Rie fik talt spansk med tjeneren (der var italiensk) og et par gæster.

Hygge i Chinatown! Måtte have et billede af de klamme ænder.

Vi ville enormt gerne til Sound of Music sing-a-long, men det var desværre ikke den aften!
(Rie øver)


På pub. Igen. Nu begynder vi at blive trætte!

Min nye hårsløjfe. 2£ i Camden.

Næste formiddag. Med Ditte på min nye yndlingscafé i Greenwich. Vi fik en "ualmindelig god baconsandwich" (citat, Ditte) .

Uhm, kaffe. Nu går turen lige straks videre til Notting Hill.

En paellapande, der slår min fars! Men jeg tror næppe at paellaen kan måle sig med hans!

Lækre smoothies!

Når man er på ferie, er man ikke på kur!

På trods af fredagens udskejelser kan man vel godt drikke lidt rosé!!

Lidt træt.

Billede fra vores hood.

I Hamstead! Ditte er inde i butik og shoppe smykker mens jeg prøver på at fange villagestemningen med mit kamera.



På Hamstead Heath.

Morgen inden afrejse.
På yndlingscaféen en sidste gang.

Latte og Times.

Bruscetta med ristede svampe og parmesan.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv