lørdag den 31. oktober 2009

Gamle venner

Jeg sidder med et glas vin og venter på mine gæster... Jeg har inviteret mine gamle studievenner. Vi bliver fem tøser, og senere kommer Steffen. En har meldt adbud, da hendes kæreste surpriseinviterede hende til Paris... Fair nok. Det bliver hyggeligt at se dem, jeg har ikke set dem i årevis! Jeg kan ikke en gang huske hvornår sidst... Det hyggelige ved dem er, at de er så... hyggelige! Og vi har altid været lidt bohemeagtige, når vi var sammen. Hverdagsnætter med spontan rødvinshygge eller øl på skumle bodegaer. Eller spontane drukture ude på uni midt i eksamenslæsningen. Efterårs weekender i Louises sommerhus ude i en svensk skov.
Jeg ved ikke hvor meget de har set hinanden de sidste år. Nok lidt på kryds og tværs. Men vi har ikke været samlet i hundrede år. Jeg glæder mig vildt meget. Bare jeg ikke bliver vildt træt. Har jo pludselig udviklet mig til at være a-menneske, tror jeg. Vågnede før otte i morges og kunne ikke sove mere!!

Menuen står på valnøddetapenade, oliven og andre små-snacks til forret, paella til hovedret og panne cotta med lemon-jordbær til dessert.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv