mandag den 10. december 2012

Retro på Amager del 2 - Tante Tuli

I fredags, på min tur rundt hos de fine butikker med retro-stads på Amager, lagde jeg vejen forbi Tante Tuli. Hun havde pyntet sit vindue op med fine, røde juleting, men kunne fortælle, at hun faktisk havde måtte lave vinduet tre gange - for hver gang hun blev færdig, så blev det hele købt, og så kunne hun starte forfra. Men det ser skisme også indbydende ud, det vindue!

Kurve foran butikken - Tante Tuli har en skøn sans for klare farver.

Mere juleri indendørs. Jeg er også vild med de røde svenske træstager og har selv et par stykker. Samlingen hos Tante Tuli er dog imponerende!

Kurv med glitrende roser. Til håret, til boligen, til tøjet, til...

Klassisk Madam Blaa.

Jeg elsker selv det farverige. Her kaffestel og de populære Kronjyden krydderibøtter og Christel-billeder i baggrunden.

Julebordet er pyntet med muselmalet.


Mere julestads, det kan næsten ikke blive mere stemningsfuldt.

Til sild, smør, fedt og meget mere. Opbevaring må der til.

Hang til dåser? Tante Tuli har en hel væg fyldt. Hylde på hylde. I alle farver og afskygninger, så der er både til kager og kiks.

Jeg spurgte Tante Tuli, hvad fra butikken hun ville vælge at give i gave og til hvem - og valget faldt på to søde Christel-tegninger. Dem skulle hendes søster have, for sådan nogle havde hun på sit værelse, da hun var barn. Ren nostalgi.


Tante Tuli
Amagerbrogade 161

www.tantetuli.dk

25 kommentarer:

  1. Orh.. de ligner godt nok et fantastisk sted (:

    - Kit

    SvarSlet
    Svar
    1. Det synes jeg, det er, Kit! Måske du skulle tage et lille besøg, næste gang I er i Kbh? :o)

      Slet
  2. Åh de er hyggelige de to butikker, som du har nævnt indtil videre! Jeg er også glad for vores lille Amager rummer dem.

    Mon ham den dumme nede på den anden side af Sønderbro også kommer med i serien?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det gør den ;o) Tænkte godt nok på dig, da jeg var der, men det ER jo en fin butik. Og han var der ikke selv, hæ.

      Slet
    2. Hahahaa, fedt!
      Du har ret i at den er fin, men han får ikke mine penge ind i sin omsætning ;)

      Slet
  3. Det er sådan en fin butik :) det farverige kaffestel ligner ret meget stellet Confetti - det er jeg vokset op med, det er så pænt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, tror du ikke, det er Confetti? Det gad jeg virkelig godt eje :o)

      Slet
  4. Sikke en fin butik - det er sådan et sted man kan bruge timer. Særligt på at kigge på BlåBlomst og opbevarings-udvalget ser lovende ud (:

    - Anne

    SvarSlet
    Svar
    1. Åh ja, det er SÅ skøn en butik- Kan kun anbefale :o)

      Slet
  5. ja det er et helt fantastisk rødt julescenarie hun har :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg elsker simpelthen det vindue - så fint med alle de røde træting :o)

      Slet
  6. michael kors outlet uk
    miami dolphins jerseys
    cheap oakley sunglasses
    pandora
    green bay packers jerseys
    mlb jerseys
    abercrombie and fitch
    polo ralph lauren outlet
    hollister uk
    indianapolis colts jerseys
    burberry outlet online
    discount oakley sunglasses
    mcm bags
    prada shoes
    cheap mlb jerseys
    mizuno running
    fred perry polo shirts
    michael kors outlet
    beats headphones
    christian louboutin outlet
    cheap oakley sunglasses
    seattle seahawks jerseys
    oakland raiders jerseys
    hollister
    oakley sunglasses
    mont blanc
    ed hardy t-shirts
    air max 90
    tiffany and co
    nfl jerseys
    mcm handbags
    michael kors uk
    abercrombie and fitch
    lebron james shoes
    burberry handbags
    oakley sunglasses
    cai2015625

    SvarSlet
  7. Du har en meget fed butik. Du kan oprette en instagramside for din butik og få følgere fra denne side https://viplikes.dk/instagram/instagram-followers/

    SvarSlet