fredag den 7. december 2012

Retro på Amager del 1 - Smukt Brugt

I går fik jeg en idé til en blog-post, som jeg ville føre ud i livet i dag - nemlig et indlæg dedikeret til de fine butikker med retro-ting, som vi efterhånden har en del af på Amager. Så bevæbnet med kamera drog jeg ud i dag - og fik taget 75 billeder! Som jeg godt nok fik kogt ned til 45, men alligevel... Det ville nok blive til et lige lovlig billedtungt indlæg, så nu har jeg besluttet mig for at splitte det op, så der kommer fire forskellige indlæg, et for hver butik. På en rejse gennem Amagerbrogade, hvor vi starter i enden længst fra byen. Her ligger nemlig en skøn butik....

Smukt Brugt er Lauras retro-eventyrland, og nu hvor det er juletid, er der pyntet op med pomp og pragt. Jeg var lidt forelsket i den broderede pakkekalender, som hang i døren.

Smukt til køkkenet.

Hjerteformede plastikkagedåser minder mig om jul og min mors vaniljekranse :o)

Her er også tøj - nææ.... hvad ser jeg? En prikket kjole!

Fint til juletræet er også at finde hos Smukt Brugt.

Festlige dåser til kiks og kager.

Sådan et sminkebord ville jeg gerne sidde og pynte mig ved, og syskrinet vækker også minder.

Nisser har sneget sig ind blandt glasflakoner og salt og peber-sæt.

Da jeg spurgte Laura om, hvad fra butikken hun ville give væk i julegave og til hvem, fandt hun denne smukke blå dåse frem og fortalte, at den ville hun fylde med hjemmebag og give til sin mor - Skøn tanke, og skøn forening af smukt og brugt og noget hjemmelavet.  I like!

Smukt Brugt
Amagerbrogade 201
www.smukt-brugt.dk
Se også Smukt Brugts Facebook-side, hvor der bl.a. bliver lagt nyheder op.

2 kommentarer:

  1. Sjovt - den hvide skål med de blå prikker på 5. billede har jeg. Den købte jeg i en nu lukket retrobutik, lige før jeg flyttede hjemmefra.

    SvarSlet
  2. Ja det er bare en skøn butik!!
    Jeg har skønne kopper der fra :)
    http://skoenvirke.blogspot.dk/2012/12/abningsreception-14-december-16-18.html

    SvarSlet