onsdag den 5. december 2012

Nyt i mit hjem - Philips Wake-up light

Jeg har netop været på posthuset og hente en pakke som indeholdt en anden æske!
Jeg har fået mulighed for at prøve denne her maskine fra Philips, Wake-up light, af, som skulle give mig en blidere og bedre start på dagen, og mand, hvor har jeg glædet mig. De faste af mine læsere og mine venner vil vide, at jeg er det, man kalder søvnudfordret. Jeg har svært ved at sove, jeg vågner mange gange, og det er en SAND kamp at komme ud af fjerene om morgenen. Lampen tænder gradvist for lyst, så kroppen vænner sig til, at det er ved at blive dag, og så udsender den en lyd - der var fem at vælge imellem - eller man kan indstille den til at vække med radio.

Jeg er vældig spændt på, om den vil have en effekt på mig. Min søvn er bedst om morgenen, men jeg sover også meget, meget let. Jeg er spændt på, om det bliver lyset, der vækker mig - og om jeg føler mig friskere af ikke at blive vækket af en høj alarm, men i stedet er blevet gradvist tilvænnet morgenen.

Men første skridt er jo at få sat apparatet op...
Det gik nemt! Lampen er meget mindre, end jeg havde forventet. Jeg ved ikke, jeg havde forestillet mig et stort firkantet monstrum, men den er lille og fin og passer fint på mit natbord :o)
Og jeg har indstillet den til, at jeg i morgen skal vækkes kl. 6 (hvor min kæreste skal op), først med lys og så med solsortefløjt. Bliver sjovt!

Apropos sjovt, så har Philips et eksperiment kørende inde på lampens hjemmeside, hvor en række bloggere eksperimenterer med ekstreme opvågningsmåde, som de videoblogger.
En ny video hver dag - i dag indgår der 50 kg mel i vækningen!




Du kan se flere videoer, der kommer i alt 30, på Wake up experiement
Og hvis du følger med her i morgen, så kan du læse om, hvordan min første nat med lampen er forløbet - og være med i en konkurrence, hvor du kan vinde en  Wake-up light

1 kommentar:

  1. Hehe, jeg er meget spændt på at høre, hvad du synes. Skal også selv teste lampen på et tidspunkt.

    SvarSlet