tirsdag den 7. august 2012

Ugestart

I går efter job var jeg helt smadret og sur i det, fordi det havde været en ægte mandagsmandag. Sådan én, som Garfield ville have peget på. Først fik jeg afslag på en jobansøgning. Det vidste jeg nu godt, jeg ville få, men jeg bliver alligevel i skidt humør af det. Og så synes jeg, det er grotesk, at de havde fået ca. en milliard ansøgninger til et to måneders vikariat. Er jo fandme kropumuligt at få et job. Går p.t. og venter svar på noget andet også, som jeg rigtig gerne vil have, men der har jeg fra start af fået at vide, at jeg er overkvalificeret og nok vil blive valgt fra af den grund. Men det synes jeg OGSÅ er åndssvagt, for jeg ville da ikke søge det, hvis ikke det var fordi, jeg ville have det og mener, at jeg vil passe godt ind i stillingen. Og så kommer jeg til at havde min uddannelse fordi jeg ikke kan bruge den til en skid, og den ligefrem forhindrer mig i at få et job. NÅ! Efter at have modtaget afslagsmailen brugte jeg riiiigtig mange timer på en ret intetsigende arbejdsopgave. Men det var ok, for jeg lan egentlig godt lide at sidde med noget hjernedødt hestearbejde en gang imellem, hvor jeg bare kan køre derud af uden at tænke, forholde og formulere mig. Men jeg blev noget lang i ansigtet, da min chef ikke kunne komprimere filerne, som hun havde troet, da hun satte mig til opgaven, så jeg på torsdag, når jeg kommer igen, skal lave det hele om. SÅ sjovt var det heller ikke. Og for så at tvære i mandagsfølelsen fik jeg en mail fra et af husets andre afdelinger, hvor jeg havde hørt, at de måske kunne bruge mig. Og det kunne de ikke lige. Øv. Så det var bare direkte hjem under dynen og stene sjove gif'er og sludre i telefon med ham, jeg godt kan lide, indtil jeg skulle til dans.

Efter dans cyklede jeg til Amager bio og mødtes med Nanna til 90er-nostalgi i form af Mazzy Star-koncert. Det var rigtig fint omend lidt kort. Bagefter smuttede vi på skummel bodega og drak ekstremt billige øl og hørte jukebox-musik, juhuuu. Men selvfølgelig kunne jeg ikke gå i seng, da jeg kom hjem, så jeg gav mig til at øve noget danseri. Gad vide, hvad min underbo tænkte om det, da klokken blev 2, ups....

I dag er lidt en off-dag. Jeg ordner praktiske ting herhjemme, skriver ansøgninger, øver dans, og senere skal jeg en smut ud og finde på en gave til min niece og hjælpe Maria med at finde noget til fest på lørdag :o) I aften er der mere danseri, hurra!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar