søndag den 12. februar 2012

Stemningsrapport fra min hule

Billede fra sidste søndag, hvor jeg gik en lang tur på staden sammen med den søde, skæggede fyr, og hvor lyset pludselig var helt fantastisk. Vi var ude på isen og kastede lidt med sne, som dog var lidt svær at samle, fordi det var så koldt. En dejlig dag.
Desværre forventningsafstemte vi i torsdags, og han vil ikke være i et forhold... Det bliver sikkert fint nok sådan, men jeg er alligevel ret trist i det... Jeg er ked af, at jeg ikke udvikler hård hud på hjertet, for det kunne jeg godt trænge til. Jeg bliver så ked af det og skuffet hver eneste gang. De fleste mennesker har vist en eller anden form for forsvarsmekanisme, men det er som om jeg helt mangler den, og jeg synes det gør lige ondt hver eneste gang, jeg bliver valgt fra. For jeg forstår det virkelig ikke... Nå. Det bliver nok meget fint alligevel.

Fredag var jeg så lidt mut. Passede K, og det var egentlig også fint. Kan sgu godt lide den unge. Hun er bare altid glad og så nem. Der er sgu ikke noget pis med hende, hun kan godt lide at læse bøger, hun kan godt lide, vi gør de samme ting igen og igen, hun er kærlig og tillidsfuld. Så selvom det kneb med mit eget humør, så hyggede hun sig storartet. Vi gik på legeplads, men var de eneste, så det blev vi hurtigt trætte af. Hun sov en dejlig lang lur. Og var ellers fuld energi og glæde. Da hendes mor kom hjem, øvede jeg lidt dansk med hende, og så besluttede jeg mig for at smutte til dans... Trængte virkelig til det for at få klaret hjernen. Min krop var ellers ikke på toppen, for jeg har trænet lidt for meget i denne uge. Det hjalp da også vældigt på humøret. I den time det varede, så var jeg tilbage til nulpunktet. Købte nachos og øl og gik hjem og stenede X Factor og havde ondt af mig selv resten af aftenen.
Lørdag droppede jeg at tage ud til mine forældre. Det var egentlig planen, men jeg orkede bare ikke... Har egentlig dårlig samvittighed, fordi jeg ikke har været der siden jul, men jeg trængte til en weekend, hvor jeg bare tullede rundt, ryddede lidt op og ordnede ting. Så det gjorde jeg. Og så How I met your mother i lange baner.

Nu er det søndag, og jeg vågnede tidligt. Ikke at har lavet noget særligt... Drukket en masse kaffe, lavet lækker omelet, som jeg spiste med melon ved siden af. Afkalket min espressomaskine... Og om lidt vil jeg tusse i Netto og købe ind til fastelavnsboller som overraskelse til mine kolleger. Fordi jeg elsker mit job. Eller, mine job, er det jo, for det er jo i princippet tre forskellige blade, jeg sidder på, men det er lige ved siden af hinanden. Jeg ELSKER det. Dans og at være på job er det, der distraherer mig bedste i øjeblikket. Senere skal jeg til yoga. Nice.

3 kommentarer:

  1. Det var godt I fik forventningsafstemt så tidligt så :) god søndag!

    SvarSlet
    Svar
    1. Sandt! Og lige over - god søndag til dig :o)

      Slet
  2. Fantastisk flot billede - lyset er virkelig godt.
    Og øv. Jeg har heller ikke hård hud på hjertet, og det har godt nok også gjort ondt nogle gange.
    Godt du har et dejligt arbejde og snart nogle fastelavnsboller. :)

    SvarSlet