fredag den 17. april 2009

Roskildeprogrammet 2009





Der er en del brok over Roskilde Festivals annoncerede program. Folk synes vist ikke, der er nok store navne på listen. Jeg ved ikke - jeg ville sagtens kunne finde underholdning!

Nu er det jo ikke sikkert at jeg skal med (sandsynligvis ikke - men jeg kan heller ikke helt forlige mig med tanken om ikke at skulle...), men HVIS jeg skulle, så ville jeg i hvert fald gerne høre noget af det her:

Lily Allen, Balstyrko, Nick Cave and the Bad Seeds, Fleet Foxes, Coldplay, Friendly Fires, Get well soon (indie + balkan!!), Gang Gang Dance, Glasvegas, Hjaltalin, Håkon Hellström, La Brassbanda, Men among animals, Opgang F, Mew, The pains of being pure at heart, Mikael Simpson & Sølvstorm, Tako Lako, Trio Campanella, Vinnie Who, Jenniy Wilson, Yeah Yeah Yeahs.

Noget af det kender jeg rigtig godt, noget af det kender jeg slet ikke. Noget af det har jeg hørt omtaler af eller er blevet nævnt af venner og bekendte - og noget af det er på min liste simpelthen ud fra beskrivelsen.

Specielt er jeg nysgerrig efter Get Well Soon, der eftersigende skulle være indiemusik med balkantoner... Og DET er jo sød musik i mine ører. Jeg skal helt klart lige have det tjekket ud på MySpace.

Noget af det jeg elsker ved Roskilde er også at høre musik jeg ikke kender. Specielt verdensmusik, faktisk. Jeg har virkelig fået smag for at danse rundt til balkanmusik i de sene nattetimer - det er det festligste, jeg ved!
Og så gik jeg jo glip af Jenny Wilson-koncerten i går, så FEDT, at hun også kommer.

Jeg har jo mani med at jeg IKKE GIDER koncerter på Orange Scene. Jeg synes bare generelt ikke atj eg får en skid ud af de koncerter, det er alt for stort, og for det meste er man alt for langt fra scenen, og jeg er altid for gammel til at gide at stå oppe foran. Jeg vil til enhver tid hellere til noget mindre kendt - men på en mere intim scene. Men det betyder så også at jeg sandsynligvis ville gå glip af Coldplay og Nick Cave. Mem hvad.... Jeg har set dem begge før, coldplay endda to gange, og jam de er da fede, men ikke SÅ fede.

Ej, jeg vil sgu på Roskilde!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Blog-arkiv